Inloggning
Användarmanual för Tele2 Service Online
Allt om inloggning till TSO
Här beskriver vi hur du loggar in till Tele2 Service Online, om säkerheten i portalen samt om användarautentisering.Innehåll
För att logga in i portalen, gå till https://portal.tso.tele2.se/ och logga in med era inloggningsuppgifter.
Om du som användare saknar inloggningsuppgifter till Tele2 Service Online, kontakta ditt företags TSO-administratör som kan skapa nya inloggningskonton till TSO.
Kommunikationen med portalen är krypterad för att minimera säkerhetsriskerna. Vid 3 misslyckade inloggningsförsök under en period av 20 minuter spärras användarkontot för att skydda ditt företag mot obehörig användning av användarkonton. Efter ytterligare två felaktiga försök låses kontot vilket resulterar i att användarens administratör måste låsa upp det berörda kontot. Om administratören själv har låst sitt konto behöver ni kontakta Tele2 Företag för hjälp med upplåsning.
För att ytterligare öka säkerheten sker användarautentisering via OTP eller mejl, One Time Password, är standard och är aktiverad på samtliga inloggningskonton. Detta gäller alla användare, och ett mobilnummer och mejl knyts till respektive användarkonto.
För att logga in på TSO fyller du i ditt användarnamn och lösenord. Därefter välj sms eller mejl som mottagare för engångskoden. Om mobilnummer saknas på en användare visas inte mobilnumret som ett alternativ. Denna OTP måste matas in inom en viss tidsperiod för att inte bli inaktuell. Om du inte hinner inom tidsperioden behöver du upprepa processen igen.
Notera att mobilnumret eller mejladress måste vara registrerat på TSO:s användarkonto för att inloggning ska fungera.

När användarnamn och lösenord angivits väljer du hur du vill ha engångskoden skickad.

Om du valde Mobilnummer skickas ett sms till din mobil.
Hur kan vi hjälpa dig?
Har du frågor om TSO eller dina tjänster från Tele2? Fyll i kontaktformuläret via knappen nedan så hör vi av oss.