Kontakt
Menyn Kontakt består av tre undermenyer: Kontaktinformation, Kontakta Tele2 och Våra kontakter.
Här finns kontaktinformation till Tele2 Företag, kontaktinformation till kundservice och till er säljare.
Om ni har en Service Manager kommer även kontaktinformation till denna person att visas här.

Här kan du kontakta Tele2 Företag i olika frågor. Du fyller i ett formulär och kan även bifoga ett dokument i formuläret. Din fråga kommer därefter hanteras av kundservice.
Här visas de kontaktpersoner som Tele2 Företag har hos er. Här kan ni administrera befintliga kontaktpersoner och skapa nya för ert företagsorganisation. Under Våra kontakter administrerar ni även inställningar för tjänsten Incident Notification (Aktiv övervakning)* och vilka tjänster som personen skall vara kontaktperson för.
Incident Notification (INS) är en tilläggstjänst som kan anslutas till IP-VPN för att aktivera notifieringsmejl/-SMS till era kontaktpersoner. Dessa inställningar kan bara göras av TSO-administratörer.
Gör så här:
1. Klicka på Våra kontakter.

2. Klicka på den kontaktperson som ska aktiveras för INS. Om kontaktpersonen saknas, klicka på knappen Skapa ny kontaktperson och följ anvisningarna för att skapa en ny kontaktperson.

3. Klicka på Tjänsteengagemang för kontaktpersonen.
Om du vill knyta kontaktpersonen till samtliga tjänster, klicka i kryssrutan Visa på alla tjänster och Spara.

4. Kryssa för vilka tjänster kontaktpersonen ska ha INS.
Om du vill se vilka tjänster som kontaktpersonen har, klicka i kryssrutan Visa bara mina tjänster.
Denna konfiguration sparas automatiskt.

5. Klicka på Admin och Användare för att ställa in hur notifieringarna ska skickas.

6. Klicka på aktuell kontaktperson.

7. Gör valen under Notifieringar.
Kryssa i de val som skall användas för notifieringar till aktuell kontaktperson. Klicka sedan på Spara.
