FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

Framtidens trådlösa uppkoppling

Lanseringen av 3G, 4G, 5G och fiber har medfört nya möjligheter och många företag har nått stora framgångar med den nya teknikens hjälp.

Att vara uppkopplad är idag en självklarhet för många människor och även uppkopplad utrustning blir allt vanligare. Det här skapar möjligheter främst inom följande områden:

  • Skapa nya intäktskällor.

  • Optimera drift och minska kostnader.

  • Förbättra kundupplevelsen.

  • Möta lagkrav och regleringar.

  • Öka produktens livslängd.

Trådlös uppkoppling blir ett allt vanligare alternativ inom olika verksamheter tack vare sin flexibilitet och snabba utrullning. 5G och WiFi6 är nya teknologier som nu rullas ut och som kompletterar befintliga lösningar såsom mobilt bredband, förstärkt inomhustäckning och IoT (Internet of Things), men vad är bäst?

När du väljer uppkoppling för din verksamhet bör du utgå från vad som ska uppnås idag, organisationens övergripande strategier för kommande år samt vilka värden som ska skapas för en hållbar och framtidssäker verksamhet. Du behöver också ta ställning till din verksamhets behov av täckning, hastighet, kapacitet och it-säkerhet.

Vilken typ av trådlös uppkoppling som är bäst för din verksamhet beror främst på vilka användningsfall som du prioriterar. Ladda ner handboken som beskriver skillnader mellan olika uppkopplingsalternativ för att hjälpa dig välja rätt.

Lär dig mer om framtidens kommunikationskanaler

Verksamhetskritisk digital infrastruktur

Uppkoppling och it är i många fall en förutsättning för en verksamhets existens. Utmaningen är att hitta rätt balans mellan å ena sidan tillgänglighet och öppenhet, å andra sidan kostnaden för säkerhet och skydd - och att ständigt ompröva och anpassa lösningen till en föränderlig omvärld.

Denna handbok förser dig med insikter om teknikval i förhållande till kostnadsnivå, så att du kan optimera den verksamhetskritiska digitala infrastrukturen för din verksamhet.

Verksamhetskritisk digital infrastruktur

Uppkoppling och it är i många fall en förutsättning för en verksamhets existens. Utmaningen är att hitta rätt balans mellan å ena sidan tillgänglighet och öppenhet, å andra sidan kostnaden för säkerhet och skydd - och att ständigt ompröva och anpassa lösningen till en föränderlig omvärld.

Denna handbok förser dig med insikter om teknikval i förhållande till kostnadsnivå, så att du kan optimera den verksamhetskritiska digitala infrastrukturen för din verksamhet.

Omnikanalstrategi - var och hur möter vi användaren?

Användarnas förväntningar i olika kommunikationskanaler är en av de största utmaningarna vi står inför idag. Och för att skapa en bra upplevelse behöver vi veta hur användarna interagerar med våra tjänster.

I Tele2 Företags handbok "Var och hur möter vi användaren i framtiden" tittar vi närmare på hur en omnikanalstrategi kan utformas för att möta dessa utmaningar.

Omnikanalstrategi - var och hur möter vi användaren?

Användarnas förväntningar i olika kommunikationskanaler är en av de största utmaningarna vi står inför idag. Och för att skapa en bra upplevelse behöver vi veta hur användarna interagerar med våra tjänster.

I Tele2 Företags handbok "Var och hur möter vi användaren i framtiden" tittar vi närmare på hur en omnikanalstrategi kan utformas för att möta dessa utmaningar.