Shop

VÄLKOMMEN TILL VÅR SHOP

Det ska löna sig att vara kund hos oss och vi vill att du ska vara nöjd. Här berättar vi mer om vad som alltid ingår när du handlar på tele2.se/foretag.

Enkelt och snabbt

I Tele2s webbutik för företagskunder kan du enkelt och smidigt teckna upp till 5 mobilabonnemang och 5 mobila bredband på en och samma order. Vill du teckna ännu fler abonnemang, vänd dig till vår Kundservice på 0200‑232323 eller ta kontakt med en av våra kunniga företagsrådgivare. För att kunna beställa företags­abonnemang behöver ditt företag ha ett registrerat organisationsnummer och en adress i Sverige. Webbutiken genomför också en kreditkontroll vid beställningstillfället.

Vill du ta med dig ett nummer från en annan operatör när du beställer, välj alternativet ”Behåll nummer” i varukorgen, så skickar vi en förfrågan till din nuvarande operatör om nummerflytt. Om det godkänns så flyttas ditt nummer till Tele2 1-4 dagar från godkännandet. Som påminnelse får du ett SMS strax innan flytten sker. Blir vår förfrågan om att flytta numret inte godkänd av din nuvarande operatör så får du ett SMS med mer information.

Alltid fri frakt

När du beställer från webbutiken så bjuder vi alltid på fri frakt. Finns mobilen, surfplattan eller modemet i lager när du beställer så kommer den skickas ut inom 1-3 arbetsdagar till ditt företags registrerade adress. Finns inte produkten i lager när du beställer så visas en uppskattad leveranstid baserat på när produkten förväntas komma in i lager igen.

Vi skickar leveransen till den adress som ditt bolag är registrerat på och det går tyvärr inte att byta leveransadress. Det är för att öka säkerheten för dig som kund och minska risken för bedrägerier. Vi skickar din order med Posten Företagspaket till ditt företags registrerade leveransadress. Kan inte Posten dela ut ditt paket så kommer du få en avi som hänvisar dig till ditt närmaste utlämningsställe.

Du kan se status och följa din order på tele2.se/foretag/orderstatus

30 dagars öppet köp

Vi vill att du ska känna dig nöjd med ditt val, så därför har du alltid 30 dagar ångerrätt på ditt abonnemang. Ångrar du dig så river vi såklart fakturan.* Har du valt att beställa mobilt bredband med router/modem eller fasttelefoni via mobilnätet med en basstation så följer ett returformulär med i paketet. Väljer du att ångra så fyller du bara i formuläret och skickar tillbaka produkterna, så stänger vi ner abonnemanget. Mobiler och surfplattor kan du välja att fortsätta delbetala även om du ångrat abonnemanget eller så väljer du att betala av hela summan på ett bräde. Så enkelt är det.

*Tele2 debiterar då inte för månadsavgift eller trafikavgifter inom Sverige. Däremot debiteras eventuella betalsamtal, innehållstjänster, internationella samtal och kostnader relaterade till användning av abonnemanget i utlandet.

Vill du bli kontaktad av en säljare?

Står ni inför en verksamhetsförändring? Eller upplever du att det är dags att omförhandla era avtal? Via våra kunniga säljare kan du få personlig produktrådgivning anpassad för din verksamhet. Tele2 är en helhetsleverantör inom tele- och datanätstjänster och levererar lösningar för företag, allt ifrån en anknytning till fullt integrerade IP-plattformar. Vi har en bred erfarenhet inom telekom- och datanätstjänster, som vi gärna delar med oss av. Vill du diskutera din verksamhets kommunikationslösning med oss?

Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar en kunnig säljare dig inom kort.

Personlig rådgivning via våra kunniga säljare.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort.

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast.

Jag är intresserad av:

Jag vill ha: