Kom igång med Bredband
Se innehåll och dokument
Här kan du läsa om hur du kommer igång om du har bredband via bredbandsuttag i väggen, samt hur du avslutar ditt abonnemang.
Installation
Har du fått en router skickad till dig från Tele2 så hittar du installationsguider här:
Använder du en annan router än den du fått låna av Tele2? I så fall hänvisar vi till respektive tillverkares support.
Adressändring
Behöver du göra en adressändring är du välkommen att kontakta Kundservice.
Avslut av abonnemang och uppsägningstid
Om du vill avsluta ditt abonnemang är du välkommen att kontakta Kundservice på telefon 0200-23 23 23. Hur lång uppsägningstid du har beror på när du tecknade abonnemanget. Enklast är att titta i ditt avtal, logga in i Tele2 Work eller kontakta kundservice.
Vanliga frågor och svar
Varför fungerar inte min uppkoppling via nätverkskabel?
Varför bryts min uppkoppling när jag är uppkopplad via nätverkskabel?
Vad kan jag göra när jag upplever låg hastighet via nätverkskabel?
Jag upplever låg hastighet via wifi, vad kan jag göra?
Hur hittar jag mitt trådlösa nätverk?
Kan jag byta till högre hastighet?
Behöver du komma i kontakt med oss?
Du hittar information och hjälp som rör våra produkter och tjänster i vår supportsektion. Använd sökfunktionen för att snabbt hitta det du letar efter. Om du behöver komma i kontakt med oss, kan du hitta telefonnummer och mejl här.