Med Tele2 som leverantör kan du fokusera på det viktigaste – din kärnverksamhet och dina kunder.
Dagligen skapar vi värde för mer än 100 000 företag och 82 % av alla kommuner och landsting.

Inställningar: mobildata

Se innehåll och dokument

Här hittar du alla inställningar du behöver för att surfa med din jobbmobil.

För att kunna skicka och ta emot MMS, ta emot mejl med mera så behöver du först kunna surfa via mobilen. De flesta moderna smartphones söker själva upp rätt inställningar.

Är det tomt bland dina inställningar i telefonen?

Skicka ett SMS med blanksteg/mellanrum till nummer 123 så får du alla inställningar automatiskt. Inställningarna skickas direkt och kostar ingenting.

Om det av någon anledning inte går att ladda ned de automatiska inställningarna till din mobil så kommer du få ett felmeddelande. Då kan du ändra inställningarna manuellt enligt nedan: 

Apple iOS (iPhone/iPad)

I iPhone/iPad (iOS) hittar du val för inställningar genom att trycka på Inställningar, sedan Mobilnät --> Alternativ för mobildata --> Mobilt datanätverk.

Android

I Android går du in på Inställningar, sedan Trådlöst och nätverk --> Mobila nätverk --> Åtkomstpunktsnamn. Tryck på plus-ikonen för att lägga till ett nytt APN.  

Standardinställningar för MMS

Användarnamn: Lämna blank Lösenord: Lämna blank APN Protokoll: IPv4/IPv6 APN: 4G.tele2.se APN-typ: Default MMS-proxy: mmsproxy.tele2.se (Android) respektive mmsproxy.tele2.se:8080 (iPhone) MMS-port: 8080 Startsida/MMSC: http://mmsc.tele2.se

Standardinställningar för surf

Användarnamn: Lämna blank Lösenord: Lämna blank APN Protokoll: IPv4/IPv6 APN: 4G.tele2.se APN-typ: Default Startsida: http://mobil.tele2.se

Har du fått ett MMS som du inte kan läsa på din telefon? Hämta ditt MMS 

Läs igenom vår Felsökning för att få hjälp att lösa problem relaterade till att surfa, MMS:a eller skicka mejl med mobilen.

Vill du snabbt veta vilket datapaket du har samt hur mycket surf du har kvar? Skicka ett SMS till 72661 med texten DATA så får du en saldorapport.