FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiOnePlusAlla produkter och tjänsterKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysAllt inom TelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniAllt inom BredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberAllt inom VäxelVäxel för mindre och medelstora företagTelefonväxel för större företagContact CenterAllt inom Digitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsAllt inom MolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterAllt inom NätverkstjänsterSD-WAN och SD-BranchPrivat mobilt nät5GAllt inom IT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherMindre företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

AKTIVERA AUTOMATISKT VAL AV MOBILNÄT

Se innehåll och dokument

Aktivera automatiskt val av mobilnät

För att du ska kunna ringa och använda internet på din mobiltelefon när 2G- och 3G-nätet stängs ner behöver telefonens nätverksläge vara inställt på 4G eller automatiskt val av mobilnät. Du behöver dessutom aktivera VoLTE, eller 4G-samtal, i mobilens inställningar. Notera att telefonens operativsystem behöver vara uppdaterat till den senaste versionen.

Nedan finner du instruktioner för att aktivera automatiskt val av mobilnät i din telefon.

Här kan du läsa mer om utfasningen för dig som idag använder 2G och 3G aktivt.

Du är alltid välkommen att kontakta kundservice om du har frågor eller är osäker på om du påverkas av utfasningen av 2G och 3G.