Mobiltelefoni

Företagssvar

Här hittar du information om Företagssvar samt hur du ställer in er hälsningsfras och telefonsvarare. Längre ned på sidan hittar du svar på de vanligaste frågorna.

Vi har ingen särskild manual för Företagssvar, utan de inställningar du kan göra hittar du beskrivna på denna sida. 

Så här gör du för att lyssna av ditt företags röstbrevlåda

  • Ring 333 och slå in pinkod följt av #.
  • Meddelande med pinkod har skickats till dig i samband med att du anslöt dig till Företagssvar.

Du kan endast lyssna av företagets röstbrevlåda om du befinner dig i Sverige och har tjänsten Företagssvar. 

 

Så här gör du för att ändra och aktivera ditt företags hälsningsfras

Din hälsningsfras är det hälsningsmeddelandet som spelas upp när andra ringer till ditt företag. Efter hälsningsmeddelandet kopplas samtalet vidare till mobiltelefonerna. 

  1. Logga in på foretagssvar.se med dina uppgifter. Ange din mejladress eller mobilnummer. 

Ändra hälsningsfras till Företagssvar

  1. Välj Organisation, Röstmeddelanden och sedan Nytt röstmeddelande
  2. Ange namnet på hälsningsfrasen i rutan Meddelandets namn. Här kan du även skriva en beskrivning för att du sedan lätt ska kunna hitta och aktivera meddelandet. 
  3. Under Telefonnummer fyller du i ditt mobilnummer med +46 i början, utan första nollan (0). 
  4. Du kommer nu att bli uppringd på detta nummer. Följ anvisningarna och spela in en hälsningsfras eller välkomstmeddelande. Ett förslag på meddelande kan vara "Hej och välkommen till företag x. Vi tar strax emot ditt samtal"

Aktivera hälsningsfras till Företagssvar

  1. Välj Funktionsnummer, sedan Scheman
  2. Klicka sedan på det fasta telefonnumret som tillhör Företagssvar.
  3. Klicka p Lägg till ny schemapost.
  4. Döp händelsen till t.ex. Hälsningsfras.
  5. Bocka i rutan För alltid.
  6. Klicka på Meddelande och välj det meddelande som du vill aktivera. 
  7. Välj Spara

Saknar du inloggningsuppgifter kan du klicka på "Få ett nytt lösenord". Där skriver du in ditt mobilnummer med +46 och utan första nollan (0). 

 

Så här gör du för att ändra och aktivera ditt företags gemensamma röstbrevlåda

Röstmeddelandet är företagets gemensamma telefonsvarare dit kunder blir kopplade om ingen på företaget kan svara. 

    1. Logga in på foretagssvar.se med dina uppgifter. Ange din mejladress eller mobilnummer. 

Ändra röstmeddelande

  1. Välj OrganisationRöstmeddelanden och sedan Nytt röstmeddelande
  2. Ange namnet på röstmeddelandet i rutan Meddelandets namn. Här kan du även skriva en beskrivning för att du sedan lätt ska kunna hitta och aktivera meddelandet. 
  3. Under Telefonnummer fyller du i ditt mobilnummer med +46 i början, utan första nollan (0). 
  4. Du kommer nu att bli uppringd på detta nummer. Följ anvisningarna och spela in ett röstmeddelande till telefonsvararen.

Aktivera nytt röstmeddelande till telefonsvararen

  1. Välj du Funktionsnummer och sedan Group Inboxes
  2. Klicka sedan igen på Group Inboxes.  
  3. Under Greetings prompt, välj det meddelande som du tidigare har spelat in. 
  4. Nu är du klar. 

 

Kortkommandon

För att logga in och ta emot samtal när någon ringer på ditt fastnummer.
*(+)23*1#* LUR

För att logga ut och sluta ta emot samtal när någon ringer på ditt fastnummer.
*(+)23*2#* LUR

För att visa mobilnummer när du ringer ut. (Gäller tills du gör en ny inställning.)
*(+)24*1#* LUR

För att visa fastnummer när du ringer ut. (Gäller tills du gör en ny inställning.)
*(+)24*2#* LUR

Inkommande samtal via fastnummer

När du får ett inkommande samtal till mobilen via ditt fastnummer visas det inkommande numret efterföljt av # och de fyra sista siffrorna i ditt företags fastnummer.

Vilket nummer som syns när du ringer ut

Du kan välja om du vill visa ditt mobilnummer eller fastnummer när du ringer ut. Mobilnumret ligger som standardinställning, men det är enkelt att ändra med hjälp av kortkommandon, se ovan. 

Ansluta mobiler till Företagssvar

Kontakta kundservice om du vill ansluta mobiler eller har andra frågor om Företagssvar. 

FAQ - vanliga frågor och svar.

Här hittar du de vanligaste frågorna kring Företagssvar.

Med Företagssvar kan du koppla ett Fastnummer till högst fem mobiler. Dina kunder som ringer in på det fasta numret möts av en hälsningsfras och kopplas därefter vidare till alla dina anslutna mobiler. Det ringer på alla telefoner samtidigt - den som svarar först får samtalet. 

Samtalet kopplas till en gemensam röstbrevlåda för alla anslutna mobiler. Du kan ändra vilket meddelande som ska spelas upp på samma plats som hälsningsfrasen ändras. 

Ring 333 och slå in pinkod följt av # (ordinarie pinkod är 5000). Meddelande med pinkod har skickats till dig i samband med att du anslöt dig till Företagssvar.

För att komma åt den telefonsvarare som är integrerad med Företagssvar så slår du +46254 innan ditt mobilnummer.

Om någon lämnat ett meddelande på din telefonsvarare får du alltid ett SMS där denna information framkommer.

Telefonsvararen i Företagssvar är en standardtjänst som är integrerad i lösningen och går inte att avvaktivera. Samtal som hamnar i röstbrevlådan när du befinner dig i utlandet innebär ingen kostnad för dig som användare.