FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeArtiklar och kundcase om hållbarhetKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebcasts och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

TELE2 INTERAKTIVA MEDDELANDEN

RCS-kommunikation med rätt innehåll, i rätt tid och i rätt kanal

Kundengagemang på en ny nivå

Tele2 Interaktiva Meddelanden bygger på tekniken Rich Communication Service (RCS). Den möjliggör riktad kommunikation, med interaktiva inslag och visuella detaljer, direkt till kundens mobiltelefon.

RCS-meddelanden har ungefär tio gånger högre klickfrekvens än vanliga kampanj-sms, vilket exempelvis kan bidra till ökad försäljning och kampanjtillväxt.

Några exempel på användningsområden är:

  • Kampanj- och lojalitetserbjudanden

  • Köp- och beställningsflöden

  • Uppdateringar och leveransinformation

  • Biljettinformation

  • Påminnelser om kontraktsuppdateringar och ändringar i villkor

  • Återställning av lösenord

  • Bokning och ombokning

Naturligtvis kan Tele2 Interaktiva Meddelanden också användas för interna ändamål på företaget, som utbildning av medarbetare.

Kundengagemang på en ny nivå

Tele2 Interaktiva Meddelanden bygger på tekniken Rich Communication Service (RCS). Den möjliggör riktad kommunikation, med interaktiva inslag och visuella detaljer, direkt till kundens mobiltelefon.

RCS-meddelanden har ungefär tio gånger högre klickfrekvens än vanliga kampanj-sms, vilket exempelvis kan bidra till ökad försäljning och kampanjtillväxt.

Några exempel på användningsområden är:

  • Kampanj- och lojalitetserbjudanden

  • Köp- och beställningsflöden

  • Uppdateringar och leveransinformation

  • Biljettinformation

  • Påminnelser om kontraktsuppdateringar och ändringar i villkor

  • Återställning av lösenord

  • Bokning och ombokning

Naturligtvis kan Tele2 Interaktiva Meddelanden också användas för interna ändamål på företaget, som utbildning av medarbetare.

Kommunikation som når fram

Tele2 Interaktiva Meddelanden är riktad till Android-telefoner från och med version 5.0, samt mobiltelefoner med Whatsapp, Viber eller Messenger. Funktionen kommer att introduceras på iOS-telefoner under 2024. Om mobiltelefonen saknar stöd för RCS-teknik skickas meddelandet som ett vanligt sms.

Alla leverantörer som använder tjänsten blir verifierade avsändare, vilket innebär att mottagaren alltid kan vara säker på att kommunikationen är pålitlig. Genom att kommunicera via interaktiva meddelanden möjliggör du därför stora potentiella förbättringar vad gäller exempelvis interaktion, konverteringsgrad och kundupplevelse.

Kommunikation som når fram

Tele2 Interaktiva Meddelanden är riktad till Android-telefoner från och med version 5.0, samt mobiltelefoner med Whatsapp, Viber eller Messenger. Funktionen kommer att introduceras på iOS-telefoner under 2024. Om mobiltelefonen saknar stöd för RCS-teknik skickas meddelandet som ett vanligt sms.

Alla leverantörer som använder tjänsten blir verifierade avsändare, vilket innebär att mottagaren alltid kan vara säker på att kommunikationen är pålitlig. Genom att kommunicera via interaktiva meddelanden möjliggör du därför stora potentiella förbättringar vad gäller exempelvis interaktion, konverteringsgrad och kundupplevelse.

Interaktiva meddelanden tar kommunikationen till nästa nivå 

En renässans för sms och meddelandetjänster är här. RCS-tekniken innebär en rikare och säkrare kundkommunikation i det som för många är den mest personliga och angelägna kanalen.

- Användaren får en bättre kommunikationsupplevelse och fler avancerade funktioner, och för avsändaren blir det möjligt att skapa mer varierat innehåll. Möjligheterna är oändliga, förklarar Rickard Israelsson, som är produktspecialist för mobila lösningar på Tele2 Företag.

Interaktiva meddelanden tar kommunikationen till nästa nivå 

En renässans för sms och meddelandetjänster är här. RCS-tekniken innebär en rikare och säkrare kundkommunikation i det som för många är den mest personliga och angelägna kanalen.

- Användaren får en bättre kommunikationsupplevelse och fler avancerade funktioner, och för avsändaren blir det möjligt att skapa mer varierat innehåll. Möjligheterna är oändliga, förklarar Rickard Israelsson, som är produktspecialist för mobila lösningar på Tele2 Företag.

Nya smidiga meddelandefunktioner

I tjänstens plattform skapar du enkelt flöden, profiler och meddelanden, med eller utan tidigare erfarenhet av RCS och kodning.

Här kan du också se realtidsanalyser och få insikter i hur kunderna interagerar med företagets kommunikation och vad som fungerar effektivt. Kommunikationen kan också flexibelt korrigeras och skalas efter behov.

  • ChatBot: Trygg och säker tvåvägskommunikation mellan kunder och företag.

  • Avancerade funktioner: Mångsidiga upplevelser genom funktioner som e-biljetter, rabattkoder, spårning av leveranser och betalningar via mobilen.

  • Analys och insikter: Säkerställer för varumärken att deras meddelanden har levererats och lästs av mottagaren.

  • Sms-/mms-kapacitet: Möjlighet att använda traditionella sms eller mms för att säkerställa att meddelandet alltid når fram.

Nya smidiga meddelandefunktioner

I tjänstens plattform skapar du enkelt flöden, profiler och meddelanden, med eller utan tidigare erfarenhet av RCS och kodning.

Här kan du också se realtidsanalyser och få insikter i hur kunderna interagerar med företagets kommunikation och vad som fungerar effektivt. Kommunikationen kan också flexibelt korrigeras och skalas efter behov.

  • ChatBot: Trygg och säker tvåvägskommunikation mellan kunder och företag.

  • Avancerade funktioner: Mångsidiga upplevelser genom funktioner som e-biljetter, rabattkoder, spårning av leveranser och betalningar via mobilen.

  • Analys och insikter: Säkerställer för varumärken att deras meddelanden har levererats och lästs av mottagaren.

  • Sms-/mms-kapacitet: Möjlighet att använda traditionella sms eller mms för att säkerställa att meddelandet alltid når fram.