Telefonsvarare

Telefonsvararen ingår i ditt abonnemang. Här hittar du information om hur den fungerar och hur du gör olika inställningar. Att ringa upp sin telefonsvarare (röstbrevlåda) kostar som ett vanligt samtal inom Tele2s nät.

För dig med Tele2 Växel, se informationen här: Telefonsvarare för Tele2 Växel.

Allt om din telefonsvarare

För att skydda obehöriga från att lyssna av din telefonsvarare rekommenderar vi att du väljer en personlig PIN-kod. Vi rekommenderar att du använder 6 siffror i din pinkod.

Så här gör du för att byta PIN-kod:

  1. Ring 222 från det telefonnummer bytet ska ske på.

  2. Tryck 9 för att komma till Huvudmenyn.

  3. Tryck 3 för att komma till Inställningar. 

  4. Tryck 3 för att ändra PIN-kod.

  5. Knappa in en ny PIN-kod (4-6 siffror) och avsluta med #.

För att lyssna av din telefonsvarare, ring 222 från din mobil. Notera att avlyssnade meddelanden som du inte har sparat kommer att tas bort från telefonsvararen efter tre dagar. 

För att lyssna av dina meddelanden från en annan telefon, ring ditt eget mobilnummer. När hälsningsfrasen spelas upp, tryck # (lösenord) #. Detta fungerar bara när ditt abonnemang är kopplat till telefonsvararen.

Ring 223 från din mobil och följ instruktionerna som spelas upp.

Ring Telefonsvararen, 222. Tryck sedan 3 och följ instruktionerna som spelas upp.

Ring ditt eget mobilnummer. När hälsningsfrasen spelas upp, tryck # lösenord #. Tänk på att detta bara fungerar när ditt abonnemang är kopplat till telefonsvararen.

Behöver du komma i kontakt med oss?

Du hittar information och hjälp som rör våra produkter och tjänster i vår kundservicesektion. Om du behöver komma i kontakt med oss, kan du hitta telefonnummer och mejl via knappen nedan. 

Kontakta kundservice