Växlar

Växel Allround

Komplett telefonväxel för företag

Tele2 Växel Allround är funktionsrik, användarvänlig och helt anpassningsbar, så det spelar ingen roll hur få eller hur många ni är eller hur ni hanterar samtalen - via mobil, fast telefon, dator eller en kombination. Med Växel Allround är det enkelt att ge era kunder ett proffsigt mottagande med kösystem, röstbrevlåda, vidarekoppling och många andra smidiga funktioner.

Det här ingår alltid 

  • Fastnummer. Era kunder ringer till och blir uppringda från ett fastnummer, oavsett var ni befinner er och vilken telefon ni använder.
  • Menyval. Den som ringer till er får ett antal olika val och kan själv koppla sig vidare med telefonens knappsats.
  • Svarsgrupp med kö. Ett samtal till ett specifikt nummer kopplas till de medarbetare som är inloggade i svarsgruppen. Svarsgruppen kan ha 5 i kö, välkomstmeddelande och en bestämd svarsordning.
  • Talad hänvisning. Den som ringer får höra ett intalat frånvarobesked och har möjlighet att lämna ett meddelande.
  • Chatt. Gör det enkelt att skicka snabbmeddelanden till dina kollegor.
  • Inspelning av samtal. Spela in viktiga samtal, till exempel telefonintervjuer.

 

  • Röstbrevlåda
  • Fria samtal inom företaget
  • Kortnummer
  • Mobilnummervisning
  • Alternativ nummervisning. Välj vilket nummer som ska visas.
  • Mina sidor. Här kan varje användare göra en rad olika inställningar, hantera adressbok m m.
  • Nummerserier
  • Vidarekoppling

 

Kundcase: Digital växellösning gav fler affärer för Sefina Pantbank

Sefina Pantbank hade tidigare omoderna lösningar från ett flertal leverantörer, vilket ledde till höga kostnader och mycket administration. Idag har de all sin kommunikation samlad hos Tele2, med molnbaserad växel, Internet, självbetjäningsportal, datacenter, statistik och mycket mer; en modern och helt digital telefonilösning.

Resultatet är fler kunder och affärer, bättre samtalsservice, stabilt nätverk och förenklad administration. Det spar tid och pengar och hjälper personalen att fokusera på kärnverksamheten och kunderna. 

Läs hela kundcaset här. 

Tele2 Företag Sefina kundcase

Tilläggstjänster

  • Wallboard – Ligg steget före och se belastningen på er kundservice i realtid. Ni ser direkt status på era köer och agenter och kan också enkelt omfördela och prioritera era resurser.
  • AD-koppling – Minimera manuell administration genom att låta din användarinformation automatiskt bli uppdaterad i växeln. 
  • Röststyrd Telefonist – Använd din röst för att snabbt och enkelt koppla dig till dina kollegor på företaget. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt.
  • Länkade organisationer – Skapa gemensamma funktioner mellan två bolag i var sin växellösning. 
  • Contact Center – Molnbaserad och flexibel plattform med ett användarvänligt gränssnitt och möjlighet till flera kontaktvägar. Läs mer om Contact Center här. 
  • Svarsservice – När ni inte kan svara kopplas samtalet till en extern telefonist med goda kunskaper om ert företag. Läs mer om Svarsservice här. 
  • Statistik – Analysera på enkelt sätt trafiken i växeln. Finns som Bas och Utökad.
  • Telekonferens – Spara på tid och klimat genom att enkelt anordna en telekonferens i stället för att resa. 
  • Telefonist – Telefonisten kan ta emot och styra samtal, hantera köer, skicka meddelanden via SMS m m.
  • Kalenderintegration  Synka din växel med Outlooks kalender för att hålla din närvarostatus uppdaterad.
  • Svarsgrupp – När flera hjälps åt att svara. 
  • Avancerad svarsgrupp - En svarsgrupp där ni bl a kan placera samtal i kö och fördela samtal i olika nivåer. 
  • Admin Avancerad svarsgrupp – Webbgränssnitt för att hantera dina avancerade svarsgrupper.
  • Extra svarsgrupp med kö – Lägg till ytterligare en svarsgrupp med kö.
  • Utbildning – Vi erbjuder flera olika typer av utbildningar för att ni ska få ut mesta möjliga ur er nya växel och anpassa funktionerna till just era behov. Välj mellan e-learning, webinar och/eller en utbildare på plats hos er. Vi erbjuder även driftstartsstöd.
  • Fax inbox – Ta emot fax som pdf-filer i din inbox, så håller du enkelt reda på dem.