Växlar

Växel Allround

Komplett telefonväxel för företag

Tele2 Växel Allround är helt anpassningsbar och mobil, så det spelar ingen roll hur få eller hur många ni är eller hur ni hanterar samtalen - via mobil, fast telefon, dator eller en kombination. Med Växel Allround är det enkelt att ge era kunder ett proffsigt mottagande med kösystem, röstbrevlåda, vidarekoppling och många andra smidiga funktioner. Läs mer här nedan. 

Det här ingår alltid 

  • Fastnummer. Era kunder ringer till och blir uppringda från ett fastnummer, oavsett var ni befinner er och vilken telefon ni använder.
  • Menyval. Den som ringer till er får ett antal olika val och kan själv koppla sig vidare med telefonens knappsats.
  • Svarsgrupp med kö. Ett samtal till ett specifikt nummer kopplas till de medarbetare som är inloggade i svarsgruppen. Svarsgruppen kan ha 5 i kö, välkomstmeddelande och en bestämd svarsordning.
  • Talad hänvisning. Den som ringer får höra ett intalat frånvarobesked och har möjlighet att lämna ett meddelande.
  • Chatt. Gör det enkelt att skicka snabbmeddelanden till dina kollegor.
  • Inspelning av samtal. Spela in viktiga samtal, till exempel telefonintervjuer.

 

  • Röstbrevlåda
  • Fria samtal inom företaget
  • Kortnummer
  • Mobilnummervisning
  • Alternativ nummervisning. Välj vilket nummer som ska visas.
  • Mina sidor. Här kan varje användare göra en rad olika inställningar, hantera adressbok m m.
  • Nummerserier
  • Vidarekoppling

 

Johnér Bildbyrå bytte operatör – och sänkte sina telefonikostnader med nästan 50 procent.

Sedan nästan ett år tillbaka har Johnér telefoner, headset och allround-växel från Tele2. En app i mobilen och i datorn gör det lätt att koppla upp och ta samtal, och att växla mellan telefon och dator under samtalets gång.

– Vi hade en ganska usel lösning förut, gammaldags och stel, och en operatör som tog betalt för funktioner som vi varken använde eller behövde. Kostnadsmedvetenheten och servicekänslan hos dem var obefintlig, men Tele2 förstod direkt vad vi behövde och att vi ville kapa kostnaderna.

 - Agneta Johnér, COB. 

Tele2 Contact Center

Har ert företag en kundservicefunktion? Stora kvantiteter av inkommande ärenden är enkelt att hantera med hjälp av Tele2 Contact Center. Den molnbaserade plattformen är en av de ledande lösningarna på marknaden och ett tryggt val för er som har höga krav på funktionalitet, flexibilitet och skalbarhet.

 

Svarsservice - vi svarar åt dig när du inte kan 

Var du än befinner dig och hur mycket du än arbetar, kan du vara säker på att ge dina kunder ett professionellt bemötande genom Tele2 Svarsservice. Vi svarar åt dig, tar meddelanden, vidarekopplar och informerar utifrån dina önskemål. Vi har öppet året om, 24 timmar om dygnet. Du kan fokusera på det du behöver, utan att missa viktiga samtal. Tele2 Svarsservice är en tilläggstjänst.

  • Alla samtal blir besvarade utan långa kötider, oavsett belastning.
  • Dina kunder kommer fram dygnet runt, alla dagar på året.
  • Personalkostnader minimeras.
  • Erfarna och utbildade telefonister ger ett professionellt bemötande.

 

Tilläggstjänster

  • Wallboard – Ligg steget före och se belastningen på er kundservice i realtid. Ni ser direkt status på era köer och agenter och kan också enkelt omfördela och prioritera era resurser.
  • AD-koppling – Minimera manuell administration genom att låta din användarinformation automatiskt bli uppdaterad i växeln. 
  • Röststyrd Telefonist – Använd din röst för att snabbt och enkelt koppla dig till dina kollegor på företaget. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt.
  • Länkade organisationer – Skapa gemensamma funktioner mellan två bolag i var sin växellösning. 
  • Contact Center – Molnbaserad och flexibel plattform med ett användarvänligt gränssnitt och möjlighet till flera kontaktvägar. 
  • Svarsservice – När ni inte kan svara kopplas samtalet till en extern telefonist med goda kunskaper om ert företag.
  • Statistik – Analysera på enkelt sätt trafiken i växeln. Finns som Bas och Utökad.
  • Telekonferens – Spara på tid och klimat genom att enkelt anordna en telekonferens i stället för att resa. 
  • Telefonist – Telefonisten kan ta emot och styra samtal, hantera köer, skicka meddelanden via SMS m m.
  • Kalenderintegration  Synka din växel med Outlooks kalender för att hålla din närvarostatus uppdaterad.
  • Svarsgrupp – När flera hjälps åt att svara. 
  • Avancerad svarsgrupp - En svarsgrupp där ni bl a kan placera samtal i kö och fördela samtal i olika nivåer. 
  • Admin Avancerad svarsgrupp – Webbgränssnitt för att hantera dina avancerade svarsgrupper.
  • Extra svarsgrupp med kö – Lägg till ytterligare en svarsgrupp med kö.
  • Utbildning – Vi erbjuder flera olika typer av utbildningar för att ni ska få ut mesta möjliga ur er nya växel och anpassa funktionerna till just era behov. Välj mellan e-learning, webinar och/eller en utbildare på plats hos er. Vi erbjuder även driftstartsstöd.
  • Fax inbox – Ta emot fax som pdf-filer i din inbox, så håller du enkelt reda på dem.

Bli kontaktad av våra rådgivare

Tack! Vi har tagit emot din förfrågan och återkommer till dig så fort vi kan!

Är du redan Tele2-kund och vill komma i kontakt med kundservice? Klicka här

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort

Jag vill bli kontaktad för:

{{form.postMessage}}