Med Tele2 som leverantör kan du fokusera på det viktigaste – din kärnverksamhet och dina kunder.
Dagligen skapar vi värde för mer än 100 000 företag och 82 % av alla kommuner och landsting.

Växel Allround

Komplett telefonväxel för företag

Vad är nyttan med en företagsväxel?

En företagsväxel kan liknas vid verksamhetens egna kommunikationsnätverk. Via företagets växel kan de anställda kommunicera fritt via det egna nätverket och ta emot samtal från det publika telefonnätet.

Med en företagsväxel blir det alltså möjligt att minimera antalet externa telefonanknytningar. Det minskar kostnaderna samtidigt som det maximerar tillgängligheten. 

Tele2 Växel Allround är funktionsrik, användarvänlig och helt anpassningsbar, så det spelar ingen roll hur många ni är eller hur ni hanterar samtalen - via mobil, fast telefon, dator eller en kombination.

Med Tele2s telefonväxel är det enkelt att ge era kunder ett proffsigt mottagande med kösystem, röstbrevlåda, vidarekoppling och många andra smidiga funktioner.

Kundcase: Digital växellösning gav fler affärer för Sefina Pantbank

Omoderna lösningar från ett flertal leverantörer ledde till höga kostnader och mycket administration. Läs hur Sefina Pantbank fick bättre samtalservice, stabilt nätverk och förenklad administration.

Det här ingår alltid

  • Röstbrevlåda

  • Fria samtal inom företaget

  • Kortnummer

  • Mobilnummervisning

  • Alternativ nummervisning. Välj vilket nummer som ska visas.

  • Mina sidor. Här kan varje användare göra en rad olika inställningar, hantera adressbok m m.

  • Nummerserier

  • Vidarekoppling

  • Inspelning av samtal. Spela in viktiga samtal, till exempel telefonintervjuer.

  • Fastnummer. Era kunder ringer till och blir uppringda från ett fastnummer, oavsett var ni befinner er och vilken telefon ni använder.

  • Menyval. Den som ringer till er får ett antal olika val och kan själv koppla sig vidare med telefonens knappsats.

  • Svarsgrupp med kö. Ett samtal till ett specifikt nummer kopplas till de medarbetare som är inloggade i svarsgruppen. Svarsgruppen kan ha 5 i kö, välkomstmeddelande och en bestämd svarsordning.

  • Talad hänvisning. Den som ringer får höra ett intalat frånvarobesked och har möjlighet att lämna ett meddelande.

  • Chatt. Gör det enkelt att skicka snabbmeddelanden till dina kollegor.

Växel Allround: Tilläggstjänster

  • Wallboard – Ligg steget före och se belastningen på er kundservice i realtid. Ni ser direkt status på era köer och agenter och kan också enkelt omfördela och prioritera era resurser.

  • AD-koppling – Minimera manuell administration genom att låta din användarinformation automatiskt bli uppdaterad i växeln. 

  • Röststyrd Telefonist – Använd din röst för att snabbt och enkelt koppla dig till dina kollegor på företaget. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt.

  • Länkade organisationer – Skapa gemensamma funktioner mellan två bolag i var sin växellösning. 

  • Contact Center – Molnbaserad och flexibel plattform med ett användarvänligt gränssnitt och möjlighet till flera kontaktvägar.

  • Svarsservice – När ni inte kan svara kopplas samtalet till en extern telefonist med goda kunskaper om ert företag.

  • Statistik – Analysera på enkelt sätt trafiken i växeln. Finns som Bas och Utökad.

  • Telekonferens – Spara på tid och klimat genom att enkelt anordna en telekonferens i stället för att resa. 

  • Telefonist – Telefonisten kan ta emot och styra samtal, hantera köer, skicka meddelanden via SMS m m.

  • Kalenderintegration  Synka din växel med Outlooks kalender för att hålla din närvarostatus uppdaterad.

  • Svarsgrupp – När flera hjälps åt att svara. 

  • Avancerad svarsgrupp - En svarsgrupp där ni bl a kan placera samtal i kö och fördela samtal i olika nivåer. 

  • Admin Avancerad svarsgrupp – Webbgränssnitt för att hantera dina avancerade svarsgrupper.

  • Extra svarsgrupp med kö – Lägg till ytterligare en svarsgrupp med kö.

  • Utbildning – Vi erbjuder flera olika typer av utbildningar för att ni ska få ut mesta möjliga ur er nya växel och anpassa funktionerna till just era behov. Välj mellan e-learning, webinar och/eller en utbildare på plats hos er. Vi erbjuder även driftstartsstöd.

  • Fax inbox – Ta emot fax som pdf-filer i din inbox, så håller du enkelt reda på dem.