Avsluta eller överlåta abonnemang
Om du ska flytta och vi inte kan leverera tjänster till din nya adress eller du av annan anledning vill avsluta ditt abonnemang finns det oftast flera möjligheter att välja mellan.
Överlåta
Har du bindningstid kvar på ditt abonnemang är det smidigaste att överlåta abonnemanget till någon annan. Logga in på Mitt Tele2 för att kontrollera din bindnings- och uppsägningstid, du klickar på "Mer info" på abonnemangsrutan. Observera att det inte går att överlåta delbetalningar på telefoner.
I de flesta fallen kan du överlåta ditt abonnemang och skriva över hela avtalet tillsammans med resterande bindningstid till en annan person. Vill du behålla ditt telefonnummer går det att flytta till din nya leverantör. För att få mer information om överlåtelse kontaktar du oss på telefon 90 222.
Avsluta
Vill du säga upp ett abonnemang eller en tjänst kontaktar du kundservice. Se öppettider och telefonnummer nedan.
Kundservice telefon: 90 222
Vardagar: 08.00 - 19.00
Helgdagar: Stängt.
Du kan även chatta med oss via sidan Kontakta oss om du vill säga upp ditt abonnemang alternativt mejla till tele2-info@tele2.com.
Uppsägning av abonnemang vid dödsfall
I samband med dödsfall så kan du som anhörig använda vårt formulär för att skicka in uppsägningen av abonnemang och tjänster åt dödsboet.