Avsluta abonnemang

Om du ska avsluta ditt abonnemang finns flera möjligheter att välja mellan. Har du bindningstid kvar på ditt abonnemang är det smidigaste att överlåta abonnemanget till någon annan.

Avsluta eller överlåta abonnemang

Om du ska flytta och vi inte kan leverera tjänster till din nya adress eller du av annan anledning vill avsluta ditt abonnemang finns det oftast flera möjligheter att välja mellan.

Har du bindningstid kvar på ditt abonnemang är det smidigaste att överlåta abonnemanget till någon annan. Logga in på Mitt Tele2 för att kontrollera din bindnings- och uppsägningstid. Observera att det inte går att överlåta delbetalningar på telefoner.

I de flesta fallen kan du överlåta ditt abonnemang och skriva över hela avtalet tillsammans med resterande bindningstid till en annan person. Vill du behålla ditt telefonnummer går det att flytta till din nya leverantör. För att få mer information om överlåtelse kontaktar du oss på telefon 90 222.

Vill du säga upp ett abonnemang eller en tjänst helt kontaktar du enklast kundservice på telefon 90 222. Se öppettider nedan.

Kontakt och öppettider uppsägning och överlåtelse

Kundservice telefon: 90 222
Vardagar: 08.00 - 19.00
Helgdagar: Stängt

Du kan även skicka in ditt ärende via sidan Kontakta oss om du vill säga upp ditt abonnemang.

På Kontakta oss-sidan:

  1. Välj den tjänst du vill kontakta oss om.
  2. Välj Uppsägning.
  3. Titta igenom de frågor och svar som visas, som kanske kan lösa ditt ärende.
  4. Hittar du inte information som löser din fråga så skicka in ditt ärende via kontaktformuläret.

Frågor och svar

Nej, det är kostnadsfritt att göra din adressändring hos oss.

Ändra din adress genom att skicka in ditt ärende via sidan Kontakta oss eller kontakta kundservice på 90 222.

Om du vill göra ändringar bland dina tillvalskanaler, till exempel säga upp din nuvarande kanal eller teckna en eller flera nya tillvalskanaler så kontaktar du kundservice. Vid uppsägning gäller uppsägningstiden enligt det aktuella avtalet när tillvalskanalen tecknades.

Vill du teckna fler tillvalskanaler går det bra att göra det på Mitt Tele2.

Logga in

Du kan avsluta ditt autogiro eller e-faktura via din internetbank eller genom att kontakta din bank.

Om du tar del av ett erbjudande binds ditt abonnemang och pris över en viss period. Exempel på erbjudanden kan vara rabatterat pris eller lägre kostnad för utrustning. Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades.

Om du tecknade abonnemanget innan 1 maj 2014 gäller tre kalendermånaders uppsägningstid. Om avtalet tecknades efter 1 maj 2014 gäller en månads uppsägningstid. På Mitt Tele2 kan du se bindnings- och uppsägningstid för just ditt abonnemang.

Logga in på Mitt Tele2

Om du bor i en hyreslägenhet eller i en bostadsrätt är det din fastighetsägare/bostadsrättsförening som står för avtalet på grundutbudet. Du behöver inte kontakta oss för att säga upp grundutbudet.

Om du bor i villa är det du som är fastighetsägare och då står du för avtalet på grundutbudet. Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades. Se avtalsvillkoren du fick i samband med beställning.

Kontakta Kundservice
Mer information om grundutbudet

Du kan när som helst avsluta ditt Comhem Play+ på comhemplay.se under "Mitt konto".

Använd vårt formulär om du vill säga upp tillvalstjänsten Tele2 Trygg Surf, Tele2 Cloud eller Tele2 ID-skydd för ditt bredband.

Använd vårt formulär om du vill säga upp tillvalstjänsten Tele2 Trygg Surf för ditt mobilabonnemang.

Om du har fast telefoni via telefonjacket eller Hemtelefoni via mobilnätet (HvM) kan du säga upp ditt abonnemang genom att kontakta kundservice på 90 222 eller skicka in din uppsägning via vårt formulär.

Obs! Har du någon annan typ av fast telefoni kontaktar du kundservice på 90 222.

Har du köpt utrustningen (mobiltelefon, router eller digitalbox) i samband med ett abonnemang eller en kampanj är utrustningen din när abonnemangets bindningstid har löpt ut.

Lånar du din utrustning ska denna skickas tillbaka till oss när ditt abonnemang upphör. Vi kommer skicka en returfraktsedel så att du utan kostnad kan skicka tillbaka utrustningen. Fraktsedeln klistrar du fast på paketet och sedan är det bara att skicka tillbaka utrustningen till oss. Kontakta oss på kundservice om du saknar returfraktsedel.

Avsluta abonnemang

Om du faktureras i förskott: Sista fakturan på abonnemanget får du vanligtvis månaden innan uppsägningen trätt i kraft. Eventuella rörliga avgifter som exempelvis hyrfilmer eller sms-köp faktueras alltid i efterskott och kan därför faktureras efter uppsägningen trätt i kraft.

Om du faktureras i efterskott: Sista fakturan på abonnemanget får du månaden efter uppsägningen trätt i kraft.

*På din faktura kan du se om du faktureras i förskott eller efterskott. Faktureras du i förskott innehåller din faktura fasta avgifter för kommande månad och i efterskott föregående månad. På Mitt Tele2 kan du se alla dina fakturor digitalt.

Så länge du har ett aktivt abonnemang hos oss kan du ha delbetalning på din hårdvara. Väljer du att avsluta ditt abonnemang hos oss kan du generellt inte använda delbetalning. I samband med avslut kommer därför en slutfaktura skickas till dig.

Ring kundservice på 90 222 så kan vi kontrollera vad som gäller för den delbetalning du har.

Vilka abonnemang som går att överlåta och hur du gör en överlåtelse kan du läsa om på sidan för Överlåta abonnemang.

Har du en annan fråga?