Om din mobiltelefon, som du köpt via Tele2, är skadad vid leverans kontaktar du omedelbart kundservice på telefon 90 222.
Upplever du fel på mobiltelefonen som inte går att lösa med vanlig felsökning kan vi hjälpa till med ytterligare felsökning, men om felet inte blir löst behöver din mobiltelefon skickas in på reparation. Servicetiden är upp till två veckor.
Om din mobiltelefon, som du köpt via Tele2, är skadad vid leverans kontaktar du omedelbart kundservice på telefon 90 222.
Upplever du fel på mobiltelefonen som inte går att lösa med vanlig felsökning kan vi hjälpa till med ytterligare felsökning, men om felet inte blir löst behöver din mobiltelefon skickas in på reparation. Servicetiden är upp till två veckor.
Börja med att kontrollera din inkoppling, se installationsguide för din utrustning. Om din router eller modem och utrustning är korrekt inkopplad kan du fortsätta din felsökning nedan.
Om dina problem kvarstår efter du startat om din utrustning, router och anslutit en annan enhet så bör du kontakta kundservice på telefon 90 222 för mer felsökning.
Att koppla upp sig trådlöst var man än är blir allt mer vanligare och att det ska fungera är mer eller mindre ett givet krav. Upplever du att din trådlösa anslutning kopplar ned sig eller bryts så finns det en rad av olika saker du kan göra för att förhoppningsvis förbättra upplevelsen och få ut det mesta av din tjänst.
Kontrollera om du upplever felet på fler enheter som är uppkopplad eller om det endast upplevs på en. Är problemet endast på en ansluten enhet så ska man felsöka den hos en datasupport.
Upplevs problemet på flera anslutna enheter bör du kontakta kundservice på telefon 90 222 för vidare felsökning.
När du upplever att din uppkoppling bryts så kan det bero på en rad olika saker. Här är de vanligaste lösningarna:
Om felet fortfarande kvarstår bör du kontakta kundservice på telefon 90 222 för mer felsökning.
Om du upplever problem med att det går långsamt att öppna olika webbsidor, spela spel eller streama online kan du testa följande åtgärder:
Kontrollera att du är anslutet till ditt nätverk som innehåller siffran och bokstaven 5G. 5 GHz är det ofta det bästa frekvensbandet att ansluta till när det kommer till att surfa snabbt trådlöst. Det som skiljer 2,4 GHz och 5 GHz är räckvidd och kapacitet till hastighet. 5 GHz ger en snabbare tjänst medans 2.4 GHz har en längre räckvidd. I våra nya routrar har ovan ersatts med Band Steering vilket innebär att routern själv väljer det bäst lämpade nätverket åt dig. Då slipper du själv välja 2,4 GHz eller 5 GHz. Våra modem för ADSL stödjer endast 2,4 GHz.
Upplever du fortfarande problem efter du kontrollerat ovan så bör routern och den utrustningen som är ansluten startas om. Koppla ifrån strömkabeln och låt den vara bortkopplad i 10 sekunder. Återanslut sedan strömkabel och starta upp din utrustning igen.
Placera din router fritt och på samma höjd som dina anslutna enheter för att få ut bästa möjliga hastighet. Kontrollera även att din router från Tele2 inte står för nära annan elektronisk utrustning. Även stora metallobjekt i närheten kan påverka signalen.
Upplever du en låg hastighet när du är ansluten med nätverkskabel så finns det en rad saker du kan testa för att förhoppningsvis förbättra hastigheten.
Fungerar ingen av punkterna ovan så kan du felsöka tillsammans med oss genom att kontakta kundservice på telefon 90 222.
Att du inte hittar ditt trådlösa nätverk kan bero på en rad olika faktorer.
Hittar du fortfarande inte ditt nätverk eller inte kan ansluta till det så kan du kontakta kundservice på telefon 90 222 för vidare felsökning.
Börja med att kontrollera din inkoppling, se installationsguide för din utrustning. Om din router eller modem och utrustning är korrekt inkopplad kan du fortsätta din felsökning nedan.
Om dina problem kvarstår efter du startat om din utrustning, router och anslutit en annan enhet så bör du kontakta kundservice på telefon 90 222 för mer felsökning.
Att koppla upp sig trådlöst var man än är blir allt mer vanligare och att det ska fungera är mer eller mindre ett givet krav. Upplever du att din trådlösa anslutning kopplar ned sig eller bryts så finns det en rad av olika saker du kan göra för att förhoppningsvis förbättra upplevelsen och få ut det mesta av din tjänst.
Kontrollera om du upplever felet på fler enheter som är uppkopplad eller om det endast upplevs på en. Är problemet endast på en ansluten enhet så ska man felsöka den hos en datasupport.
Upplevs problemet på flera anslutna enheter bör du kontakta kundservice på telefon 90 222 för vidare felsökning.
När du upplever att din uppkoppling bryts så kan det bero på en rad olika saker. Här är de vanligaste lösningarna:
Om felet fortfarande kvarstår bör du kontakta kundservice på telefon 90 222 för mer felsökning.
Om du upplever problem med att det går långsamt att öppna olika webbsidor, spela spel eller streama online kan du testa följande åtgärder:
Kontrollera att du är anslutet till ditt nätverk som innehåller siffran och bokstaven 5G. 5 GHz är det ofta det bästa frekvensbandet att ansluta till när det kommer till att surfa snabbt trådlöst. Det som skiljer 2,4 GHz och 5 GHz är räckvidd och kapacitet till hastighet. 5 GHz ger en snabbare tjänst medans 2.4 GHz har en längre räckvidd. I våra nya routrar har ovan ersatts med Band Steering vilket innebär att routern själv väljer det bäst lämpade nätverket åt dig. Då slipper du själv välja 2,4 GHz eller 5 GHz. Våra modem för ADSL stödjer endast 2,4 GHz.
Upplever du fortfarande problem efter du kontrollerat ovan så bör routern och den utrustningen som är ansluten startas om. Koppla ifrån strömkabeln och låt den vara bortkopplad i 10 sekunder. Återanslut sedan strömkabel och starta upp din utrustning igen.
Placera din router fritt och på samma höjd som dina anslutna enheter för att få ut bästa möjliga hastighet. Kontrollera även att din router från Tele2 inte står för nära annan elektronisk utrustning. Även stora metallobjekt i närheten kan påverka signalen.
Upplever du en låg hastighet när du är ansluten med nätverkskabel så finns det en rad saker du kan testa för att förhoppningsvis förbättra hastigheten.
Fungerar ingen av punkterna ovan så kan du felsöka tillsammans med oss genom att kontakta kundservice på telefon 90 222.
Att du inte hittar ditt trådlösa nätverk kan bero på en rad olika faktorer.
Hittar du fortfarande inte ditt nätverk eller inte kan ansluta till det så kan du kontakta kundservice på telefon 90 222 för vidare felsökning.
Kontrollera att du väljer rätt nätverk och anger rätt lösenord, du hittar dessa uppgifter på baksidan av din router. Fungerar det inte trots att uppgifterna stämmer kan du börja med att testa starta om routern och enheten du försöker ansluta.
Kontakta kundservice på telefon 90 222 för hjälp att felsöka om problemet kvarstår.
Visar det sig att det är ditt modem eller router som är trasig skickar vi ut en ny hårdvara till dig kostnadsfritt så länge det finns garanti kvar på hårdvaran.
Har du ingen garanti kvar kan du kontakta kundservice för att köpa ett nytt modem eller router.
Kontrollera att du väljer rätt nätverk och anger rätt lösenord, du hittar dessa uppgifter på baksidan av din router. Fungerar det inte trots att uppgifterna stämmer kan du börja med att testa starta om routern och enheten du försöker ansluta.
Kontakta kundservice på telefon 90 222 för hjälp att felsöka om problemet kvarstår.
Visar det sig att det är ditt modem eller router som är trasig skickar vi ut en ny hårdvara till dig kostnadsfritt så länge det finns garanti kvar på hårdvaran.
Har du ingen garanti kvar kan du kontakta kundservice för att köpa ett nytt modem eller router.
Anledningar till att du bara ser en svart bild på din tv kan vara många. Nedan har vi lista upp de vanligaste lösningarna:
Frysningar och blockbildningar på kanalerna beror i de flesta fall på svag signal eller problem med signalen till din tv-mottagare. Innan du kontaktar kundservice kan du testa följande:
Nedan finner du de vanligaste lösningarna:
Nedan har vi listat de vanligaste felmeddelanden du kan få från en digital-tv-mottagare:
Signalrelaterade felmeddelande
Dessa problem beror oftast på problem med signalen fram till din mottagare. Innan du kontaktar supporten bör du testa följande:
Abonnemangsrelaterade felmeddelande
Dessa problem beror ofta på att mottagare inte fått rätt abonnemangsinformation. Innan du kontaktar supporten bör du testa följande:
Internetanslutningsrelatera felmeddelande
• C133, C130, N13, N09
• Innehållet kan tyvärr inte spelas upp för tillfället
Digitalboxen TiVo och Tele2 Tv Hub behöver tillgång till en internetanslutning för att kunna kommunicera med Tele2-nätet. Om anslutningen bryts kan det medföra att du får problem att till exempel starta appar som Netflix eller problem med programinformation och uppdateringar. Innan du kontaktar supporten kan du testa följande:
Testa följande åtgärder innan du kontaktar supporten:
När du får ett felmeddelande kopplade till programkortet kan du testa följande åtgärder innan du kontaktar supporten.
Nedan har vi listat upp de vanligaste frågorna kring abonnemangsfria tv-kanaler och åtgärderna du kan testa innan du kontaktar kundservice.
Jag får frysningar/blockbildningar i tv-bilden
Jag saknar vissa tv-kanaler
Den vanligaste orsaken till att fjärrkontroller slutar fungera är dåliga batterier. Innan du kontaktar supporten bör du testa följande:
Om du köpt din digitalbox hos någon av våra återförsäljare vänder du dig direkt till inköpsstället.
För att kunna se på tv via en tv-modul behöver enheterna vara godkänd för Tele2.
Inkoppling av din tv-utrustningen kan se olika ut beroende på om du bor på en FiberKoax eller FiberLAN adress.
Det enklaste sättet att kontrollera hur du kopplar in din utrustning är genom att använda din personliga installationsguide som följde med i ditt paket från Tele2 eller online här.
Anledningar till att du bara ser en svart bild på din tv kan vara många. Nedan har vi lista upp de vanligaste lösningarna:
Frysningar och blockbildningar på kanalerna beror i de flesta fall på svag signal eller problem med signalen till din tv-mottagare. Innan du kontaktar kundservice kan du testa följande:
Nedan finner du de vanligaste lösningarna:
Nedan har vi listat de vanligaste felmeddelanden du kan få från en digital-tv-mottagare:
Signalrelaterade felmeddelande
Dessa problem beror oftast på problem med signalen fram till din mottagare. Innan du kontaktar supporten bör du testa följande:
Abonnemangsrelaterade felmeddelande
Dessa problem beror ofta på att mottagare inte fått rätt abonnemangsinformation. Innan du kontaktar supporten bör du testa följande:
Internetanslutningsrelatera felmeddelande
• C133, C130, N13, N09
• Innehållet kan tyvärr inte spelas upp för tillfället
Digitalboxen TiVo och Tele2 Tv Hub behöver tillgång till en internetanslutning för att kunna kommunicera med Tele2-nätet. Om anslutningen bryts kan det medföra att du får problem att till exempel starta appar som Netflix eller problem med programinformation och uppdateringar. Innan du kontaktar supporten kan du testa följande:
Testa följande åtgärder innan du kontaktar supporten:
När du får ett felmeddelande kopplade till programkortet kan du testa följande åtgärder innan du kontaktar supporten.
Nedan har vi listat upp de vanligaste frågorna kring abonnemangsfria tv-kanaler och åtgärderna du kan testa innan du kontaktar kundservice.
Jag får frysningar/blockbildningar i tv-bilden
Jag saknar vissa tv-kanaler
Den vanligaste orsaken till att fjärrkontroller slutar fungera är dåliga batterier. Innan du kontaktar supporten bör du testa följande:
Om du köpt din digitalbox hos någon av våra återförsäljare vänder du dig direkt till inköpsstället.
För att kunna se på tv via en tv-modul behöver enheterna vara godkänd för Tele2.
Inkoppling av din tv-utrustningen kan se olika ut beroende på om du bor på en FiberKoax eller FiberLAN adress.
Det enklaste sättet att kontrollera hur du kopplar in din utrustning är genom att använda din personliga installationsguide som följde med i ditt paket från Tele2 eller online här.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontaka kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontaka kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på 90 222.