Tele2 har bytt e-postplattform. Läs mer här

Användande

Överlåta abonnemang

En överlåtelse innebär att en annan person tar över ditt mobilnummer/abonnemang. Överlåtelsen är kostnadsfri.

Vid en överlåtelse gäller samma regler som för att teckna ett nytt abonnemang.

  • Ny kund behöver vara över 18 år
  • Vara folkbokförd i Sverige
  • Kreditkontroll kommer att göras

Gör så här för att överlåta ditt abonnemang

  1. Den person som ska ta över telefonnumret ska kontakta en Tele2-butik eller Tele2 kundservice.
  2. Vi hjälper till att lägga beställningen utifrån den nya ägarens önskemål.
  3. Du kommer få ett SMS i vilket du ska bekräfta att överlåtelsen ska genomföras, endast då kan vi gå vidare med överlåtelsen.
  4. Efter att du bekräftat SMS:et tar det ca 2 arbetsdagar för telefonnummret/abonnemanget att flyttas över till den nya ägaren.
  5. Vi skickar SMS-bekräftelse när överlåtelsen är klar.

Observera att det inte går att överlåta delbetalningar på telefoner eller Tele2 Trygghetsavtal.

Önskar du skicka en skriftlig blankett för överlåtelse, skriv då ut blanketten och fyll i alla obligatoriska fält. Märk kuvert med "Överlåtelse" och skicka det till Tele2 Sverige AB, 106 66 Stockholm