FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiOnePlusAlla produkter och tjänsterKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysAllt inom TelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniAllt inom BredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberAllt inom VäxelVäxel för mindre och medelstora företagTelefonväxel för större företagContact CenterAllt inom Digitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsAllt inom MolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterAllt inom NätverkstjänsterSD-WAN och SD-BranchPrivat mobilt nät5GAllt inom IT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherMindre företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

FELSÖKNING AV MOBILABONNEMANG

Se innehåll och dokument

Checklista för när ditt mobilabonnemang inte fungerar

Här får du hjälp att felsöka ditt mobilabonnemang. Många gånger avhjälps fel enkelt genom att följa råden som du får här nedanför. 

För felsökning av Fast telefoni klicka här och välj vilken typ av telefoni du behöver hjälp med.  För felsökning av Mobilt Bredband klicka här för att få hjälp att komma tillrätta med problemet.

För alla typer av fel, börja alltid med att se över:

  • vår täckningskarta för att se om det normalt ska finnas täckning på platsen där du befinner dig just nu.

  • vår driftinformation då ser du om det skulle vara några driftstörningar i området du befinner dig i.