Kom igång med Tele2 Växel

Här samlar vi information som gör det lättare för dig att komma igång med och använda er mobila Tele2 Växel. Längst ner på sidan hittar du svar på vanliga frågor (FAQ). 

Kom igång och ladda ner mobilappen

  1. Ladda ner mobilappen från Google PlayApp Store eller Windows Store. Sök efter Tele2 Växel. 

  2. Kontakta din telefonasvarige som skickar ut ett installations-SMS med företagets inställningar. 

  3. När du fått SMS:et, klicka på länken så installeras inställningarna och företagets kontaktlista automatiskt i din mobiltelefon. 

  4. Nu är appen färdig att använda. 

  5. Ring 222 för att spela in ett meddelande. 

Har du problem med tjänster som inte är relaterade till själva växelfunktionerna, utan snarare handlar om exempelvis täckning eller SMS? Läs mer här: Felsökning Mobiltelefoni

Så fungerar det på Mina Sidor

Genom att logga in till användargränssnittet för Tele2 Växel kan du bland annat hantera växelfunktioner, öppettider och avvikelser. 

När du lyssnar av dina meddelanden på Mina Sidor så hittar du alla dina röstmeddelanden, samtalsinspelningar och inkommande fax i din Inkorg. Du klickar på Spela för att lyssna på ett meddelande. Du tar bort meddelanden genom att välja ett eller flera meddelanden och klicka på Ta bort markerade meddelanden. 

Läs mer om hur du hanterar din telefonsvarare i Tele2 Växel.

Vill du lära dig om olika funktioner och hur du aktiverar dem?
Se våra Instruktionsfilmer för Tele2 Växel.

Vanliga frågor:

Jag har haft mobiltelefoni hos Tele2 innan vi skaffade Tele2 Växel. Kan jag nå mina gamla meddelanden?

Nej, du kan inte komma åt dina tidigare röstmeddelanden från en gammal röstbrevlåda. 

Kan jag ringa till min telefonsvarare från utlandet?

Nej, i dagsläget är det inte möjligt att ringa till telefonsvararen från utlandet. Vi rekommenderar att istället använda appen, logga in på tele2vaxel.se eller att aktivera utskick av röstmeddelanden till din e-postadress.  Läs mer om din telefonsvarare här.

Hur gör jag för att visa växelnumret eller mitt nummer?

Du kan välja själv vilket nummer som ska visas vid utgående samtal. Du styr det enkelt genom att välja "roll" i Tele2 Växel-appen. 

  1. Välj fliken Jag.
  2. Välj sedan fliken Roll.  
  3. Välj roll. 

Du kan välja mellan dessa roller: 

Arbete Mobil - Ditt mobila nummer. 
Arbete Fast - Visar ditt fasta nummer, om du har det, annars blir det samma som ditt mobila nummer. 
Växel - Visar ditt företags växelnummer eller huvudnummer. 
Dolt - Visar "Dolt nummer". 

Behöver du komma i kontakt med oss?

Du hittar information och hjälp som rör våra produkter och tjänster i vår supportsektion. Använd sökfunktionen för att snabbt hitta det du letar efter. Om du behöver komma i kontakt med oss, kan du hitta telefonnummer och mejl här.