Med Tele2 som leverantör kan du fokusera på det viktigaste – din kärnverksamhet och dina kunder.
Dagligen skapar vi värde för mer än 100 000 företag och 82 % av alla kommuner och landsting.

Kom igång med Tele2 Växel

Se innehåll och dokument

Här samlar vi information som gör det lättare för dig att komma igång med och använda er mobila Tele2 Växel. Längst ner på sidan hittar du svar på vanliga frågor (FAQ). 

Kom igång och ladda ner mobilappen

  1. Ladda ner mobilappen från Google PlayApp Store eller Windows Store. Sök efter Tele2 Växel. 

  2. Kontakta din telefonasvarige som skickar ut ett installations-SMS med företagets inställningar. 

  3. När du fått SMS:et, klicka på länken så installeras inställningarna och företagets kontaktlista automatiskt i din mobiltelefon. 

  4. Nu är appen färdig att använda. 

  5. Ring 222 för att spela in ett meddelande. 

Har du problem med tjänster som inte är relaterade till själva växelfunktionerna, utan snarare handlar om exempelvis täckning eller SMS? Läs mer här: Felsökning Mobiltelefoni

Så fungerar det på Mina Sidor

Genom att logga in till användargränssnittet för Tele2 Växel kan du bland annat hantera växelfunktioner, öppettider och avvikelser. 

När du lyssnar av dina meddelanden på Mina Sidor så hittar du alla dina röstmeddelanden, samtalsinspelningar och inkommande fax i din Inkorg. Du klickar på Spela för att lyssna på ett meddelande. Du tar bort meddelanden genom att välja ett eller flera meddelanden och klicka på Ta bort markerade meddelanden. 

Läs mer om hur du hanterar din telefonsvarare i Tele2 Växel.

Vill du lära dig om olika funktioner och hur du aktiverar dem? Se våra Instruktionsfilmer för Tele2 Växel.