Tele2 Företag växel

Tele2 Växel

Bättre kundservice och enklare samtalshantering

Hur mycket kostar ett missat samtal?

Enligt en undersökning känner endast 7 % av alla företagare till hur mycket ett missat kundsamtal kostar verksamheten. Statistik från kundservice visar att ett enda missat samtal i genomsnitt kostar mer än 600 kronor, och svenska företag förlorar omkring 61 miljarder kronor varje år genom missade samtal. 

Kundservice och kundnöjdhet blir allt viktigare, men trots det har företagare ofta dålig kännedom om hur kunderna bemöts när de ringer företaget. Nio av tio företagare vet inte hur många kunder som ringer dem varje dag, eller hur många potentiella kundsamtal som inte har besvarats.

Vet du hur det ser ut på ditt företag? 

80 % av all kundkommunikation sker via telefon. 

 

85 % av de kunder vars samtal inte besvaras ringer inte tillbaka. 

 

Mer än 60 % av missnöjda kunder väljer i stället en konkurrent. 

 

En växellösning för dina behov

Både större och mindre organisationer har nytta av kommunikationslösningar som t ex växeltjänster. Dagens växellösningar är användarvänliga och enkla att anpassa efter behovet hos just ditt företag. Du undviker förlorade intäkter orsakade av missade samtal och kan vara säker på att alltid kunna ge dina kunder ett proffsigt bemötande. 

Tele2s växellösningar hjälper er att förenkla och effektivisera kommunikationen genom att minska svarstider och hantera flöden, oavsett var användaren befinner sig. Den förenklar produktiviteten och ökar kostnadseffektiviteten.

Bild växel Tele2 Företag

Tele2 Växel Mobil

Med en mobil växel får ditt företag en modern och enkel växellösning som är extremt enkel att använda. Klarar du av att skicka ett SMS med din mobiltelefon så kan du också koppla samtal vidare med vår mobilväxel. 

Tele2 Växel Mobil är byggd på en beprövad plattform som är känd för sitt användarvänliga gränssnitt. Vi sköter all teknik, så ni behöver inte oroa er för investeringar i dyr hårdvara som med tiden blir omodern. 

Tele2 Växel Allround

Tele2 Växel Allround är funktionsrik, användarvänlig och helt anpassningsbar, så det spelar ingen roll hur få eller hur många ni är eller hur ni hanterar samtalen - via mobil, fast telefon, dator eller en kombination.

Med Växel Allround är det enkelt att ge era kunder ett proffsigt mottagande med kösystem, röstbrevlåda, vidarekoppling och många andra smidiga funktioner. 

Välja telekomlösning Tele2 Företag

Vilken växel passar bäst för din verksamhet?

Läs vår guide med tips och råd kring vad du bör tänka på för att hitta rätt lösning för ditt företag. 

Kundcase: Digital växellösning gav fler affärer för Sefina Pantbank

Sefina Pantbank hade tidigare omoderna lösningar från ett flertal leverantörer, vilket ledde till höga kostnader och mycket administration. Idag har de all sin kommunikation samlad hos Tele2, med molnbaserad växel, Internet, självbetjäningsportal, datacenter, statistik och mycket mer; en modern och helt digital telefonilösning.

Resultatet är fler kunder och affärer, bättre samtalsservice, stabilt nätverk och förenklad administration. Det spar tid och pengar och hjälper personalen att fokusera på kärnverksamheten och kunderna. 

Läs hela kundcaset här. 

Tele2 Företag Sefina kundcase