Tele2 Företag växel

Tele2 Växel

Bättre kundservice och enklare samtalshantering

Hur mycket kostar ett missat samtal?

Enligt en lettisk undersökning känner endast 7 % av alla företagare till hur mycket ett missat kundsamtal kostar verksamheten. Statistik från kundservice visar att ett enda missat samtal i genomsnitt kostar 59,92 EUR. 

En motsvarande undersökning i Storbritannien visar att brittiska företag förlorar omkring 30 miljarder GBP varje år genom missade samtal. Motsvarande siffra omräknat för svenska företag är 61 miljarder kronor. 

 

Kundservice och kundnöjdhet blir allt viktigare, men trots det har företagare ofta dålig kännedom om hur kunderna bemöts när de ringer företaget. Bara 11 % av företagen vet hur många inkommande samtal som hanteras varje dag. Nio av tio företag känner alltså inte till hur många kunder som ringer dem varje dag, eller hur många potentiella kundsamtal som inte har besvarats.

Vet du hur det ser ut på ditt företag? 

80 % av all kundkommunikation sker via telefon. 

 

85 % av de kunder vars samtal inte besvaras ringer inte tillbaka. 

 

Mer än 60 % av missnöjda kunder väljer i stället en konkurrent. 

 

En växellösning för dina behov

Både större och mindre organisationer har nytta av kommunikationslösningar som t ex växeltjänster. Dagens växellösningar är användarvänliga och enkla att anpassa efter behovet hos just ditt företag. Du undviker förlorade intäkter orsakade av missade samtal och kan vara säker på att alltid kunna ge dina kunder ett proffsigt bemötande. 

Tele2s växellösningar hjälper er att förenkla och effektivisera kommunikationen genom att minska svarstider och hantera flöden, oavsett var användaren befinner sig. Den förenklar produktiviteten och ökar kostnadseffektiviteten.

Bild växel Tele2 Företag

Tele2 Växel Mobil

Med en mobil växel får ditt företag en modern och enkel växellösning som är extremt enkel att använda. Klarar du av att skicka ett SMS med din mobiltelefon så kan du också koppla samtal vidare med vår mobilväxel. 

Tele2 Växel Mobil är byggd på en beprövad plattform som är känd för sitt användarvänliga gränssnitt. Vi sköter all teknik, så ni behöver inte oroa er för investeringar i dyr hårdvara som med tiden blir omodern. 

Tele2 Växel Allround

Tele2 Växel Allround är funktionsrik, användarvänlig och helt anpassningsbar, så det spelar ingen roll hur få eller hur många ni är eller hur ni hanterar samtalen - via mobil, fast telefon, dator eller en kombination.

Med Växel Allround är det enkelt att ge era kunder ett proffsigt mottagande med kösystem, röstbrevlåda, vidarekoppling och många andra smidiga funktioner. 

Kundcase: Sefina Pantbank lyfte verksamheten med samlad kommunikation

Sefina Pantbank hade tidigare omoderna lösningar från ett flertal leverantörer, vilket ledde till höga kostnader och mycket administration. Idag har de all sin kommunikation samlad hos Tele2, med molnbaserad växel, Internet, självbetjäningsportal, datacenter, statistik och mycket mer; en modern och helt digital telefonilösning.

Resultatet är bättre samtalsservice, stabilt nätverk och förenklad administration som spar tid och pengar och hjälper personalen att fokusera på kärnverksamheten och kunderna. 

Läs hela kundcaset här. 

Tele2 Företag Sefina kundcase