Betalning

Vanliga frågor

Du hittar ditt kundnummer på följande ställen:

  • din orderbekräftelse
  • din faktura
  • Mitt Tele2

Vi skickar fakturan minst tio dagar innan förfallodagen, som är någon av de sista vardagarna i månaden.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.

Om du har glömt att betala din faktura bör du betala fakturan så fort som möjligt för att undvika en påminnelseavgift.

Hinner fakturan förfalla skickar vi en påminnelsefaktura till dig. Blir fakturan ändå inte betald så kan ditt abonnemang komma att stängas ner och fakturan skickas till vårt inkassoföretag.

Har det gått så långt så att du fått en inkassofaktura så är det inkassoföretaget du ska kontakta. Om pengarna inte betalats in trots inkasso och stängning så avslutas abonnemanget cirka 90 dagar från förfallodatum.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.

När du betalt din faktura tar det tre till fem bankdagar innan pengarna är bokförda och registrerade hos oss.

Logga in på Mitt Tele2 för att se status på din faktura.

Om du av någon anledning skulle ha svårt att betala en viss faktura i tid kan du söka anstånd via vår kundservice. Det innebär att fakturans betalningsdatum skjuts upp minst 30 dagar framåt i tiden. Det är viktigt att du ansöker om anstånd innan fakturans ursprungliga förfallodatum har passerat.

Observera att om du betalar dina fakturor via autogiro kommer dragning att göras som vanligt även fast anstånd är satt på din faktura. Du behöver minst tre vardagar innan dragningen ska ske meddela din bank eller kontakta vår kundservice på 90 222.

Ja, det går utmärkt att betala via e-faktura eller autogiro. Då sparar du 540 kr/år i faktureringsavgift.

E-faktura:
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.
- Du kan även beställa e-faktura via Mitt Tele2

Autogiro:
- Beställ autogiro på webben och signera med BankID.
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.

Swish:
- Om du vill betala din faktura direkt med Swish loggar du in på Mitt Tele2 eller via Mitt Tele2 appen som du kan ladda ner via Google Play Store eller App Store.

Vi tillämpar förskottsbetalning, därför omfattar första fakturan vanligtvis abonnemangsavgift för mer än en månad.

Det innebär att du betalar från det datum du startade abonnemanget, den månad du är inne i när fakturan kommer och för en månad i förskott. Den första fakturan kan även innehålla startavgift.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor

Om du tar del av ett erbjudande binds ditt abonnemang och pris över en viss period. Exempel på erbjudanden kan vara rabatterat pris eller lägre kostnad för utrustning. Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades.

  • Om du tecknade abonnemanget innan 1 maj 2014 gäller tre kalendermånaders uppsägningstid.
  • Om avtalet tecknades efter 1 maj 2014 gäller en månads uppsägningstid.

På Mitt Tele2 kan du se bindnings- och uppsägningstid för just ditt abonnemang.

Logga in på Mitt Tele2

Om du faktureras i förskott: Sista fakturan på abonnemanget får du vanligtvis månaden innan uppsägningen trätt i kraft. Eventuella rörliga avgifter som exempelvis hyrfilmer eller sms-köp faktueras alltid i efterskott och kan därför faktureras efter uppsägningen trätt i kraft.

Om du faktureras i efterskott: Sista fakturan på abonnemanget får du månaden efter uppsägningen trätt i kraft.

*På din faktura kan du se om du faktureras i förskott eller efterskott. Faktureras du i förskott innehåller din faktura fasta avgifter för kommande månad och i efterskott föregående månad. På Mitt Tele2 kan du se alla dina fakturor digitalt.

Du hittar ditt kundnummer på följande ställen:

  • din orderbekräftelse
  • din faktura
  • Mitt Tele2

Vi skickar fakturan minst tio dagar innan förfallodagen, som är någon av de sista vardagarna i månaden.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.

Om du har glömt att betala din faktura bör du betala fakturan så fort som möjligt för att undvika en påminnelseavgift.

Hinner fakturan förfalla skickar vi en påminnelsefaktura till dig. Blir fakturan ändå inte betald så kan ditt abonnemang komma att stängas ner och fakturan skickas till vårt inkassoföretag.

Har det gått så långt så att du fått en inkassofaktura så är det inkassoföretaget du ska kontakta. Om pengarna inte betalats in trots inkasso och stängning så avslutas abonnemanget cirka 90 dagar från förfallodatum.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.

När du betalt din faktura tar det tre till fem bankdagar innan pengarna är bokförda och registrerade hos oss.

Logga in på Mitt Tele2 för att se status på din faktura.

Om du av någon anledning skulle ha svårt att betala en viss faktura i tid kan du söka anstånd via vår kundservice. Det innebär att fakturans betalningsdatum skjuts upp minst 30 dagar framåt i tiden. Det är viktigt att du ansöker om anstånd innan fakturans ursprungliga förfallodatum har passerat.

Observera att om du betalar dina fakturor via autogiro kommer dragning att göras som vanligt även fast anstånd är satt på din faktura. Du behöver minst tre vardagar innan dragningen ska ske meddela din bank eller kontakta vår kundservice på 90 222.

Ja, det går utmärkt att betala via e-faktura eller autogiro. Då sparar du 540 kr/år i faktureringsavgift.

E-faktura:
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.
- Du kan även beställa e-faktura via Mitt Tele2

Autogiro:
- Beställ autogiro på webben och signera med BankID.
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.

Swish:
- Om du vill betala din faktura direkt med Swish loggar du in på Mitt Tele2 eller via Mitt Tele2 appen som du kan ladda ner via Google Play Store eller App Store.

Vi tillämpar förskottsbetalning, därför omfattar första fakturan vanligtvis abonnemangsavgift för mer än en månad.

Det innebär att du betalar från det datum du startade abonnemanget, den månad du är inne i när fakturan kommer och för en månad i förskott. Den första fakturan kan även innehålla startavgift.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor

Om du tar del av ett erbjudande binds ditt abonnemang och pris över en viss period. Exempel på erbjudanden kan vara rabatterat pris eller lägre kostnad för utrustning. Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades.

  • Om du tecknade abonnemanget innan 1 maj 2014 gäller tre kalendermånaders uppsägningstid.
  • Om avtalet tecknades efter 1 maj 2014 gäller en månads uppsägningstid.

På Mitt Tele2 kan du se bindnings- och uppsägningstid för just ditt abonnemang.

Logga in på Mitt Tele2

Om du faktureras i förskott: Sista fakturan på abonnemanget får du vanligtvis månaden innan uppsägningen trätt i kraft. Eventuella rörliga avgifter som exempelvis hyrfilmer eller sms-köp faktueras alltid i efterskott och kan därför faktureras efter uppsägningen trätt i kraft.

Om du faktureras i efterskott: Sista fakturan på abonnemanget får du månaden efter uppsägningen trätt i kraft.

*På din faktura kan du se om du faktureras i förskott eller efterskott. Faktureras du i förskott innehåller din faktura fasta avgifter för kommande månad och i efterskott föregående månad. På Mitt Tele2 kan du se alla dina fakturor digitalt.

Ångerrätt

Har du frågor om ånger kan läsa mer om det genom att klicka här.
Läs mer

Avtalsvillkor

Här hittar du information om avtalsvillkor och bestämmelser för våra abonnemang och tjänster.
Till guide

Flytta eller avsluta

Om du ska flytta eller av annan anledning vill avsluta ditt abonnemang finns flera möjligheter att välja mellan.
Läs mer

Har du en annan fråga?

Visa mina fakturor

På Mitt Tele2 kan du se alla dina fakturor.
Till Mitt Tele2