Betalningssätt

Hos Tele2 kan du själv välja hur du vill betala dina fakturor. Betalar du via autogiro eller e-faktura slipper du kostnaden för pappersfakturan.

Välj betalningssätt som passar dig

  • Elektronisk faktura (e-faktura)
    E-faktura beställer du själv via din internetbank. E-fakturan skickas direkt till din bank och du får ett meddelande om att du fått en ny faktura när du loggar in. Det enda du behöver göra är att kontrollera och godkänna betalningen. Med e-faktura slipper du faktureringsavgift.
  • Autogiro
    Med autogiro dras summan automatiskt varje månad, du behöver inte göra någonting. Med autogiro slipper du faktureringsavgift.
    Kom igång med autogiro
  • Pappersfaktura
    Pappersfakturan skickas hem till dig en gång i månaden om du inte ansökt om något annat betalsätt. Fakturan landar i god tid innan förfallodagen. Väljer du att betala via pappersfaktura kostar det 45 kr extra i månaden. Faktureringsavgiften täcker våra kostnader för fakturautskrift och porto.

Frågor och svar

Du hittar ditt kundnummer på följande ställen:

  • din orderbekräftelse
  • din faktura
  • Mitt Tele2

Byte av konto inom samma bank: Hos många banker kan man själv byta konto för autogiro via internetbanken. Läs mer vad som gäller på din banks webbsida eller kontakta din bank för mer information.

Byte av bank men vill ha kvar mina medgivande till autogiro: Om du vill byta till ett konto i ny bank hänvisar vi dig att kontakta din nya bank, så hjälper banken dig att flytta över medgivandena till autogirot från din gamla bank.

Du kan avsluta ditt autogiro eller e-faktura via din internetbank eller genom att kontakta din bank.

Mitt Tele2 kan du se obetalda och tidigare, betalda fakturor. Här hittar du OCR-nummer och andra uppgifter som behövs för att betala aktuell faktura.

Under våren 2021 gick Tele2 och Com Hem ihop och tillsammans heter vi nu Tele2. I och med sammanslagningen så har Tele2 idag olika bank- och plusgironummer beroende på vilken tjänst det handlar om. Det innebär att om du försöker betala mot fel bank- och plusgironummer kan du få ett felmeddelande från din bank att det är fel OCR-nummer. Därför är det viktigt att du kontrollerar på din faktura vilket bank- eller plusgironummer du ska betala till.

Logga in på Mitt Tele2 för att se din faktura.

Om du har glömt att betala din faktura bör du betala fakturan så fort som möjligt för att undvika en påminnelseavgift.

Hinner fakturan förfalla skickar vi en påminnelsefaktura till dig. Blir fakturan ändå inte betald så kan ditt abonnemang komma att stängas ner och fakturan skickas till vårt inkassoföretag.

Har det gått så långt så att du fått en inkassofaktura så är det inkassoföretaget du ska kontakta. Om pengarna inte betalats in trots inkasso och stängning så avslutas abonnemanget cirka 90 dagar från förfallodatum.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor

Har du en annan fråga?