Se dina fakturor
På Mitt Tele2 kan du se obetalda och tidigare betalda fakturor. Här hittar du OCR-nummer, bank- och plusgironummer och andra uppgifter som behövs för att betala aktuell faktura. Du kan även kontrollera tidigare fakturor 12 månader bakåt i tiden.
Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.
Vilket bank- eller plusgironummer ska jag betala till?
Under våren 2021 gick Tele2 och Com Hem ihop och tillsammans heter vi nu Tele2. I och med sammanslagningen så har Tele2 idag olika bank- och plusgironummer beroende på vilken tjänst det handlar om. Därför är det viktigt att du kontrollerar på din faktura vilket bank- eller plusgironummer du ska betala till.
Logga in på Mitt Tele2 för att se fakturadetaljer på din faktura.
Vilka uppgifter finns på fakturan?
På din faktura hittar du dessa fakturadetaljer:
Fakturaadress: Fakturamottagarens namn och adress.
Datum för perioden: Den period fakturerad tjänst avser. Observera att perioden kan avse en längre period än en kalendermånad. Det kan ske på första fakturan eller om du gjort några förändringar i ditt abonnemang.
Belopp att betala: Fakturans totala belopp.
Förfallodag: Senast detta datum ska betalningen finnas hos Tele2.
Fakturanummer/OCR: Ska anges vid betalning om den sker på annat sätt än med inbetalningskort, till exempel via internetbank.
Kundnummer: Ha alltid detta nummer till hands när du kontaktar oss. Då går det snabbt och enkelt för oss att ta fram just dina uppgifter.
Bankgiro: Ska anges vid betalning om den sker på annat sätt än med inbetalningskort, till exempel via internetbank.
IBAN: Ska anges vid betalning från en utländsk bank. Hittas i sidfoten (längst ner) på fakturans förstasida.
Fakturadatum: Den dag då fakturan är utskriven.
Leveransadress: Den adress dina tjänster levereras till, kan skilja sig mot fakturaadressen på fakturans första sida.
Tjänster, produkter och avgifter: Vi specificerar avgifterna för dina tjänster och produkter. Du ser vilken period varje enskild tjänst och produkt avser.