Bredband via 5G

Vanliga frågor

Behöver du hjälp med inkoppling av din router har vi en guide som du kan följa, klicka på länken här nedan.

Kom igång med Bredband via 5G

Ja, vi erbjuder heminstallation och teknisk hjälp i hemmet. Oavsett om det handlar om att installera tjänster från Tele2 eller om du behöver hjälp med annan teknik i hemmet så kan vi komma hem till dig och fixa det du vill ha hjälp med.

Vi har samlat manualer och information om routrar och modem på denna sida, Routrar och modem.

För att byta lösenord loggar du in på din router, hur du gör detta skiljer sig mellan modeller. Du hittar information om hur du loggar in på din router i installationsguiden på sidan Routrar och modem.

För att beställa ett nytt SIM-kort loggar du in på Mitt Tele2 här på hemsidan eller via appen Mitt Tele2. Du kan också kontakta kundservice på 90 222 eller besöka någon av våra Tele2-butiker.

För att aktivera ett nytt SIM-kort kan du logga in på Mitt Tele2. Du kan också kontakta vår kundservice på 90 222 eller besöka någon av våra Tele2-butiker.

Läs mer om beställning och aktivering av SIM-kort

Se till att använda ett lösenord till din wifi-router.

De som utför dataintrång använder oftast öppna och publika nätverk, till exempel på caféer, restauranger eller andra offentliga platser, vilket gör att det är viktigt att se till att man skyddar sina wifi-nätverk med hjälp av brandväggar och lösenord.

För att skydda din egen dator, mobiltelefon och surfplatta så erbjuder vi Tele2 Trygg Surf.

Om du upplever problem med ditt mobila bredband får du tips och information om hur du kan felsöka här.
Mobilt bredband - Tips och felsökning

Här hittar du information och artiklar om faktura och betalning.

Behöver du hjälp med inkoppling av din router har vi en guide som du kan följa, klicka på länken här nedan.

Kom igång med Bredband via 5G

Ja, vi erbjuder heminstallation och teknisk hjälp i hemmet. Oavsett om det handlar om att installera tjänster från Tele2 eller om du behöver hjälp med annan teknik i hemmet så kan vi komma hem till dig och fixa det du vill ha hjälp med.

Vi har samlat manualer och information om routrar och modem på denna sida, Routrar och modem.

För att byta lösenord loggar du in på din router, hur du gör detta skiljer sig mellan modeller. Du hittar information om hur du loggar in på din router i installationsguiden på sidan Routrar och modem.

För att beställa ett nytt SIM-kort loggar du in på Mitt Tele2 här på hemsidan eller via appen Mitt Tele2. Du kan också kontakta kundservice på 90 222 eller besöka någon av våra Tele2-butiker.

För att aktivera ett nytt SIM-kort kan du logga in på Mitt Tele2. Du kan också kontakta vår kundservice på 90 222 eller besöka någon av våra Tele2-butiker.

Läs mer om beställning och aktivering av SIM-kort

Se till att använda ett lösenord till din wifi-router.

De som utför dataintrång använder oftast öppna och publika nätverk, till exempel på caféer, restauranger eller andra offentliga platser, vilket gör att det är viktigt att se till att man skyddar sina wifi-nätverk med hjälp av brandväggar och lösenord.

För att skydda din egen dator, mobiltelefon och surfplatta så erbjuder vi Tele2 Trygg Surf.

Om du upplever problem med ditt mobila bredband får du tips och information om hur du kan felsöka här.
Mobilt bredband - Tips och felsökning

Här hittar du information och artiklar om faktura och betalning.

Täckningskartan

Finns täckning där du befinner dig? Kontrollera din adress på vår täckningskarta.
Läs mer

Mitt Tele2

Hitta information om ditt abonnemang, hur mycket data du använt, dina fakturor och mycket mer.
Läs mer

Har du en annan fråga?