Kom igång med din tjänst
Välkommen till Tele2 Företag
Vi är glada att du har valt Tele2 Företag som din leverantör. Här nedan finner du information om hur du enkelt och smidigt kan komma igång med dina nya tjänster.
Du är alltid välkommen att kontakta Kundservice om du har frågor eller behöver support.
SIM- och datakort
När du beställer Fast pris-abonnemang får du ett SIM-kort skickat till dig. SIM-kortet sätter du i din mobiltelefon. Om du har beställt ett datakort stoppar du det i den enhet du vill ansluta, t ex en router, surfplatta eller dator. Kortet är aktiverat från start och du kan använda dina enheter direkt. Vid nummerflytt till Tele2 aktiveras SIM-kortet den dag du beställt. SIM-kortet och datakortet delar på den data du har valt till ditt abonnemang.
Du behöver inte knappa in någon PIN-kod utan väljer själv om du vill lägga in en kod i telefonens inställningar.
Har du förlängt ditt abonnemang, beställt ett ersättnings-SIM eller extra datakort kan de behöva aktiveras. Det gör du i Tele2 Work eller genom att kontakta Kundservice.
Tele2 Work
Tele2 Work är självserviceportalen för dig som är medarbetare och har ett företagsabonnemang samt för telefoniansvariga på företaget.
Som medarbetare kan du bland annat följa din dataförbrukning, aktivera eller beställa SIM- eller datakort och se dina abonnemangsuppgifter.
Som administratör i Tele2 Work kan du dessutom hantera företagets alla abonnemang och få en bra överblick kring användning av mobiltelefoni och mobila bredband hos Tele2 Företag.
Arbeta utomlands
Fortsätt använda din telefon som vanligt när du är utomlands. I abonnemanget Fast Pris Norden ingår fria samtal, SMS/MMS och data inom hela Norden. I övriga abonnemang har vi sänkt priserna med upp till 70 %.
Nummerflytt
Har du valt att byta till Tele2 från annan operatör kommer vi att flytta över ditt nummer till oss. Flytten av numret och aktivering av ditt nya SIM-kort sker på den dag som du angav när du beställde abonnemanget.
PDF-faktura eller autogiro
Vi erbjuder PDF-faktura eller autogiro till alla våra företagskunder. PDF-fakturan levereras elektroniskt till din e-postadress och finns också att ladda ner i Tele2 Work.
Telefonsvarare
I alla våra mobilabonnemang ingår telefonsvarare utan extra kostnad. Tjänsten innebär att en person kan lämna ett röstmeddelande till dig som du sedan kan lyssna av.
eSIM
eSIM (embedded SIM) är en ny teknologi som låter dig göra samma sak som med ett fysiskt SIM-kort, men redan inbyggt i enheten - på en betydligt mindre yta. Den består av en intern krets med tillhörande mjukvara, vilket har flera fördelar mot de klassiska SIM-korten. Du som är eller blir kund hos Tele2 Företag kan skaffa eSIM helt kostnadsfritt. Tele2s eSIM fungerar med samtliga mobiltelefoner som har stöd för eSIM.
Via knapparna nedan kan du läsa mer om hur du beställer eSIM samt hur du kommer igång.
Vanliga frågor
Hur aktiverar jag mina nya SIM- och datakort?
Hur aktiverar jag PIN-kodskontroll?
Är min telefon operatörslåst?
Hur fungerar Trippel-SIM?
Hur kommer jag igång med mitt mobila bredband?
Hur vidarekopplar jag samtal?
Hur spärrar jag telefonen?
Kontakta kundservice
Behöver du support? Kontakta oss via mejl eller ring os på 0200-23 23 23.