Hur kan vi hjälpa dig?

Vanliga frågor

Mitt Tele2 kan du se obetalda och tidigare, betalda fakturor. Här hittar du OCR-nummer och andra uppgifter som behövs för att betala aktuell faktura.

Hos Tele2 kan du själv välja hur du vill betala dina fakturor. Med autogiro spar du papper samtidigt som du slipper kostnaden för fakturan som skickas ut per post. Har du autogiro dras summan automatiskt varje månad, du behöver inte göra någonting.

Kom igång med autogiro

Vill du flytta ett telefonnummer från en annan operatör till Tele2 görs en nummerflytt, även kallad portering. Det innebär att ditt nummer flyttas till oss och samtidigt avslutas abonnemanget automatiskt hos din nuvarande operatör.

Byt till Tele2

Med all utrustning från Tele2 medföljer en instruktion för installation i förpackningen. Har du tappat bort denna kan du ladda ner manual för din tv- eller bredbandsutrustning.

Du kan även få personlig installationshjälp i vår installationsguide.

Vill du få hjälp med installation av din utrustning hemma hos dig kan du boka in tjänsten Tele2 Heminstallation. Vi samarbetar med företaget Hemfixarna.

Manualer
Digitalboxar och tv-moduler
Routrar

Har du behov av extra data kan du enkelt köpa till mer. Läs mer om hur du köper mer mobildata.

Köper du ofta extra data kan det vara bättre att byta till ett abonnemang med större datamängd för att slippa extra kostnader. Du kan ändra ditt abonnemang via Mitt Tele2.

Comhem Play är vår streamingplattform där du som har tv-abonnemang hos Tele2 eller är folkbokförd på en Tele2-adress med FiberKoax kan se de flesta av dina tv-kanaler på din mobil, surfplatta och dator – i hela EU.

Comhem Play+ är vårt streamingpaket som är tillgängligt för alla. Det ger dig tillgång till hundratals filmer, serier och dokumentärer som du kan titta på när och var du vill i hela EU.

Läs mer om Comhem Play och Comhem Play+

Upp- eller nedgradering skiljer sig åt beroende på tjänsten.

Bredband och Tv
Mobiltelefoni och Mobilt bredband

Om du vill nedgradera din tjänst kontaktar du kundservice så hjälper vi dig.

Driftinformationen visar om det pågår planerat underhåll eller om det finns en driftstörning där du befinner dig.

Tv, Breband och Fast telefoni

Mobiltelefoni och Mobilt bredband

Mitt Tele2 kan du se obetalda och tidigare, betalda fakturor. Här hittar du OCR-nummer och andra uppgifter som behövs för att betala aktuell faktura.

Hos Tele2 kan du själv välja hur du vill betala dina fakturor. Med autogiro spar du papper samtidigt som du slipper kostnaden för fakturan som skickas ut per post. Har du autogiro dras summan automatiskt varje månad, du behöver inte göra någonting.

Kom igång med autogiro

Vill du flytta ett telefonnummer från en annan operatör till Tele2 görs en nummerflytt, även kallad portering. Det innebär att ditt nummer flyttas till oss och samtidigt avslutas abonnemanget automatiskt hos din nuvarande operatör.

Byt till Tele2

Med all utrustning från Tele2 medföljer en instruktion för installation i förpackningen. Har du tappat bort denna kan du ladda ner manual för din tv- eller bredbandsutrustning.

Du kan även få personlig installationshjälp i vår installationsguide.

Vill du få hjälp med installation av din utrustning hemma hos dig kan du boka in tjänsten Tele2 Heminstallation. Vi samarbetar med företaget Hemfixarna.

Manualer
Digitalboxar och tv-moduler
Routrar

Har du behov av extra data kan du enkelt köpa till mer. Läs mer om hur du köper mer mobildata.

Köper du ofta extra data kan det vara bättre att byta till ett abonnemang med större datamängd för att slippa extra kostnader. Du kan ändra ditt abonnemang via Mitt Tele2.

Comhem Play är vår streamingplattform där du som har tv-abonnemang hos Tele2 eller är folkbokförd på en Tele2-adress med FiberKoax kan se de flesta av dina tv-kanaler på din mobil, surfplatta och dator – i hela EU.

Comhem Play+ är vårt streamingpaket som är tillgängligt för alla. Det ger dig tillgång till hundratals filmer, serier och dokumentärer som du kan titta på när och var du vill i hela EU.

Läs mer om Comhem Play och Comhem Play+

Upp- eller nedgradering skiljer sig åt beroende på tjänsten.

Bredband och Tv
Mobiltelefoni och Mobilt bredband

Om du vill nedgradera din tjänst kontaktar du kundservice så hjälper vi dig.

Driftinformationen visar om det pågår planerat underhåll eller om det finns en driftstörning där du befinner dig.

Tv, Breband och Fast telefoni

Mobiltelefoni och Mobilt bredband

Aktuellt

Se tv var du vill

Du har väl inte missat Comhem Play? Se dina tv-kanaler och playtjänster på din dator, surfplatta och mobil.

Läs mer

Information med anledning av corona

Här hittar du aktuell information kring Tele2s arbete och roll i samhället med anledning av coronaviruset (covid-19), samt ett antal tips om vad du kan göra om du inte kan arbeta eller studera som vanligt.

Läs mer

Kan du få förmåner?

Har du mobilt abonnemang samt fast bredband eller tv från Tele2 kan du ha rätt till förmånerna dubbel data till mobilen, extra datakort eller dubbel hastighet till bredbandet. Du bestämmer själva vilka förmåner du vill aktivera.

Läs mer

Bredband för studenter

Vi tycker att det är självklart att även studenter ska ha tillgång till ett riktigt snabbt och stabilt bredband. Därför har vi tagit fram erbjudanden som riktar sig till dig som är student.

Läs mer