TV & Play

Vanliga frågor

Du kan enkelt se vilka kanalplatser alla våra tv-kanaler via vår kanalplatslista.
Letar du efter en tv-kanal som inte ingår i vårt utbud vill vi gärna veta detta. Vi sammanställer alla kanalönskemål och utgår från dessa när vi tar in nya kanaler. Kontakta kundservice och berätta vilken tv-kanal du saknar.

Kanalplatslista

Det abonnemangsfria tv-utbudet är de kanaler som du kommer åt via antennuttaget utan ett abonnemang.
Läs mer om det abonnemangsfria grundutbudet.

Du kan göra en sökning för att se vilka tv-kanaler som ingår på din adress.
Se ditt grundutbud.

Logga in på Mitt Tele2 för att se vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang samt dina eventuella tillvalskanaler.

Du kan se kanalplatser för respektive tv-kanal i vår kanalplatslista. Ibland måste du göra en kanalsökning för att hitta alla kanaler.

De digitala sändningar du abonnerar på kan du se i den tv som är kopplad till din digitalbox. Om du vill se dina digitala tv-kanaler på fler tv-apparater kan du beställa ett Syskonabonnemang till ditt digital-tv-abonnemang. Kontakta kundservice för att beställa.

I alla digital-tv-abonnemang från Tele2 ingår även Comhem Play som gör det möjligt att se dina tv-kanaler, playmaterial och hyrfilm direkt från din mobil, surfplatta eller dator, oavsett var du befinner dig.

En kanalsökning gör du på olika sätt beroende på vilken digitalbox du har. I manualen för din digitalbox hittar du instruktioner för hur du gör en kanalsökning på just din utrustning. Om du är osäker på vilken utrustning du har kan du logga in på Mitt Tele2 och kontrollera detta under tv-sidan.

Hitta manual för din digitalbox/tv-modul

En förutsättning för att kunna se kanalen är att den ingår i ditt tv-abonnemang. På Mitt Tele2 på webben och i appen ser du vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang.

Om kanalen ingår i ditt abonnemang men inte visas så börja du med att starta om din digitalbox och avvakta därefter 60 minuter på en och samma kanal. Ditt programkort får då den information som krävs för att du ska kunna se dina kanaler.

Om felmeddelandet kvarstår efter 60 minuter, vänligen kontakta vår kundservice på 90 222.

Med all utrustning från Tele2 medföljer en instruktion för installation i förpackningen. Har du tappat bort denna kan du ladda ner manualen för din tv-utrustning.

Du kan även få personlig installationshjälp i vår installationsguide.

Vill du få hjälp med installation av tv-utrustningen hemma hos dig kan du boka in tjänsten Tele2 Heminstallation. Vi samarbetar med företaget Hemfixarna.

Garantitiden är olika beronde på om man köper eller lånar sin utrustning. Läs mer om garanti och reparation.

Du kan enkelt se vilka kanalplatser alla våra tv-kanaler via vår kanalplatslista.
Letar du efter en tv-kanal som inte ingår i vårt utbud vill vi gärna veta detta. Vi sammanställer alla kanalönskemål och utgår från dessa när vi tar in nya kanaler. Kontakta kundservice och berätta vilken tv-kanal du saknar.

Kanalplatslista

Det abonnemangsfria tv-utbudet är de kanaler som du kommer åt via antennuttaget utan ett abonnemang.
Läs mer om det abonnemangsfria grundutbudet.

Du kan göra en sökning för att se vilka tv-kanaler som ingår på din adress.
Se ditt grundutbud.

Logga in på Mitt Tele2 för att se vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang samt dina eventuella tillvalskanaler.

Du kan se kanalplatser för respektive tv-kanal i vår kanalplatslista. Ibland måste du göra en kanalsökning för att hitta alla kanaler.

De digitala sändningar du abonnerar på kan du se i den tv som är kopplad till din digitalbox. Om du vill se dina digitala tv-kanaler på fler tv-apparater kan du beställa ett Syskonabonnemang till ditt digital-tv-abonnemang. Kontakta kundservice för att beställa.

I alla digital-tv-abonnemang från Tele2 ingår även Comhem Play som gör det möjligt att se dina tv-kanaler, playmaterial och hyrfilm direkt från din mobil, surfplatta eller dator, oavsett var du befinner dig.

En kanalsökning gör du på olika sätt beroende på vilken digitalbox du har. I manualen för din digitalbox hittar du instruktioner för hur du gör en kanalsökning på just din utrustning. Om du är osäker på vilken utrustning du har kan du logga in på Mitt Tele2 och kontrollera detta under tv-sidan.

Hitta manual för din digitalbox/tv-modul

En förutsättning för att kunna se kanalen är att den ingår i ditt tv-abonnemang. På Mitt Tele2 på webben och i appen ser du vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang.

Om kanalen ingår i ditt abonnemang men inte visas så börja du med att starta om din digitalbox och avvakta därefter 60 minuter på en och samma kanal. Ditt programkort får då den information som krävs för att du ska kunna se dina kanaler.

Om felmeddelandet kvarstår efter 60 minuter, vänligen kontakta vår kundservice på 90 222.

Med all utrustning från Tele2 medföljer en instruktion för installation i förpackningen. Har du tappat bort denna kan du ladda ner manualen för din tv-utrustning.

Du kan även få personlig installationshjälp i vår installationsguide.

Vill du få hjälp med installation av tv-utrustningen hemma hos dig kan du boka in tjänsten Tele2 Heminstallation. Vi samarbetar med företaget Hemfixarna.

Garantitiden är olika beronde på om man köper eller lånar sin utrustning. Läs mer om garanti och reparation.

Frivisningar och kanalförändringar

Få information om kanalförändringar och tillfälliga events i vårt utbud.
Läs mer

Tele2 Tv Hub

Koppla samman all din digitala underhållning med dina tv-kanaler med Tele2 Tv Hub.
Mer om Tv Hub

Kan du få förmåner?

Har du mobilt abonnemang samt fast bredband eller tv från Tele2 kan du få förmåner. Du bestämmer själva vilka förmåner du vill aktivera.
Läs mer

Har du en annan fråga?

Drift & felsök

Upplever du en driftstörning eller problem med dina tjänster?
Till drift & felsök