Tele2 har i nuläget tyvärr inte rättigheter att visa Champions League via Viaplay. För mer information läs här
Logga in på Mitt Tele2 för att se vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang samt dina eventuella tillvalskanaler.
Om du har några av våra vanliga digitalboxar (Tv Hub, Tv Hub Mini eller Arris) kan du se kanalplatser för respektive tv-kanal i vår kanalplatslista. Ibland måste du göra en kanalsökning för att hitta alla kanaler.
Under denna säsong (2024/2025) av Engelska förstaligan i fotboll, Premier League, så är rättigheterna till matcherna uppdelade mellan Viaplay och Prime Video i Sverige.
38 matcher under hela säsongen kommer att visas på Prime Video. För att se vart de specifika matcherna sänds kan du kontrollera detta via tvmatchen.nu
För att du ska kunna börja titta på innehållet från Disney+ behöver du aktivera ditt konto hos dem, du hittar vår guide för detta här Aktivera Disney+ konto
Om Viaplay ingår i ditt tv-paket från Tele2 behöver du först registrera/aktivera Viaplay och ange Tele2 (tv-abonnemang) som leverantör. Sedan behöver du ladda ner Viaplay-appen och logga in med samma konto. Beskrivning hur du gör hittar du i guiden Kom-igång med Viaplay.
Öppna Viaplay-innehåll från Tele2 Play
När du har loggat in i Tele2 Play visas "Höjdpunkter från Viaplay" upp på hemskärmen.
För att spela Viaplay-innehåll från Tele2 Play kommer du först behöva aktivera Viaplay och eventuellt ladda ner Viaplay-appen. När det är klart länkas du vidare till Viaplay och innehållet spelas upp.
Du kan enkelt se vilka kanalplatser alla våra tv-kanaler via vår kanalplatslista.
Letar du efter en tv-kanal som inte ingår i vårt utbud vill vi gärna veta detta. Vi sammanställer alla kanalönskemål och utgår från dessa när vi tar in nya kanaler. Kontakta kundservice och berätta vilken tv-kanal du saknar.
Grundutbudet är de kanaler som du kommer åt via antennuttaget utan ett abonnemang.
Läs mer om grundutbudet.
Du kan göra en sökning för att se vilka tv-kanaler som ingår på din adress.
Se ditt grundutbud.
Den 2:a december 2020 slutade vi sälja digitalboxen TiVo, istället har vi helt gått över till att erbjuda våra nya boxar Tv Hub eller Tv Hub Mini.
Från och med 18 april 2024 slutar TiVo-boxen att fungera och har du fortfarande TiVo-boxen kvar behöver den bytas ut. För att beställa byte av box kan du logga in på Mitt Tele2.
De digitala sändningar du abonnerar på kan du se i den tv som är kopplad till din digitalbox. Om du vill se dina digitala tv-kanaler på fler tv-apparater kan du beställa ett Syskonabonnemang till ditt digital-tv-abonnemang. Kontakta kundservice för att beställa.
I alla digital-tv-abonnemang från Tele2 ingår även Tele2 Play som gör det möjligt att se dina tv-kanaler, playmaterial och hyrfilm direkt från din mobil, surfplatta eller dator, oavsett var du befinner dig.
Du kan när du vill logga in på Mitt Tele2 på webben eller i appen och byta valda kanaler i Tv Flexibel+ och Tv & Play Medium 8 Favoriter. Bytet sker kostnadsfritt och slår igenom vid nästa månadsskifte.
Det går även bra att byta kanaler genom att kontakta kundservice. Vi tar då ut en administrativ avgift på 35 kr per bytestillfälle.
En kanalsökning gör du på olika sätt beroende på vilken digitalbox du har. I manualen för din digitalbox hittar du instruktioner för hur du gör en kanalsökning på just din utrustning. Om du är osäker på vilken utrustning du har kan du logga in på Mitt Tele2 och kontrollera detta under tv-sidan.
En förutsättning för att kunna se kanalen är att den ingår i ditt tv-abonnemang. På Mitt Tele2 på webben och i appen ser du vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang.
Om kanalen ingår i ditt abonnemang men inte visas så börja du med att starta om din digitalbox och avvakta därefter 60 minuter på en och samma kanal. Ditt programkort får då den information som krävs för att du ska kunna se dina kanaler.
Om felmeddelandet kvarstår efter 60 minuter, kan du använda vårt felsökningsverktyg eller kontakta kundservice på 90 222.
Med all utrustning från Tele2 medföljer en instruktion för installation i förpackningen. Har du tappat bort denna kan du ladda ner manualen för din tv-utrustning.
Du kan även få personlig installationshjälp i vår installationsguide.
Vill du få hjälp med installation av tv-utrustningen hemma hos dig kan du boka in tjänsten Tele2 Heminstallation. Vi samarbetar med företaget Hemfixarna.
Garantitiden är olika beronde på om man köper eller lånar sin utrustning. Läs mer om garanti och reparation.
Om din tv-tjänst inte fungerar kan du ta hjälp av vårt felsökningsverktyg för tv.
Tele2 har i nuläget tyvärr inte rättigheter att visa Champions League via Viaplay. För mer information läs här
Logga in på Mitt Tele2 för att se vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang samt dina eventuella tillvalskanaler.
Om du har några av våra vanliga digitalboxar (Tv Hub, Tv Hub Mini eller Arris) kan du se kanalplatser för respektive tv-kanal i vår kanalplatslista. Ibland måste du göra en kanalsökning för att hitta alla kanaler.
Under denna säsong (2024/2025) av Engelska förstaligan i fotboll, Premier League, så är rättigheterna till matcherna uppdelade mellan Viaplay och Prime Video i Sverige.
38 matcher under hela säsongen kommer att visas på Prime Video. För att se vart de specifika matcherna sänds kan du kontrollera detta via tvmatchen.nu
För att du ska kunna börja titta på innehållet från Disney+ behöver du aktivera ditt konto hos dem, du hittar vår guide för detta här Aktivera Disney+ konto
Om Viaplay ingår i ditt tv-paket från Tele2 behöver du först registrera/aktivera Viaplay och ange Tele2 (tv-abonnemang) som leverantör. Sedan behöver du ladda ner Viaplay-appen och logga in med samma konto. Beskrivning hur du gör hittar du i guiden Kom-igång med Viaplay.
Öppna Viaplay-innehåll från Tele2 Play
När du har loggat in i Tele2 Play visas "Höjdpunkter från Viaplay" upp på hemskärmen.
För att spela Viaplay-innehåll från Tele2 Play kommer du först behöva aktivera Viaplay och eventuellt ladda ner Viaplay-appen. När det är klart länkas du vidare till Viaplay och innehållet spelas upp.
Du kan enkelt se vilka kanalplatser alla våra tv-kanaler via vår kanalplatslista.
Letar du efter en tv-kanal som inte ingår i vårt utbud vill vi gärna veta detta. Vi sammanställer alla kanalönskemål och utgår från dessa när vi tar in nya kanaler. Kontakta kundservice och berätta vilken tv-kanal du saknar.
Grundutbudet är de kanaler som du kommer åt via antennuttaget utan ett abonnemang.
Läs mer om grundutbudet.
Du kan göra en sökning för att se vilka tv-kanaler som ingår på din adress.
Se ditt grundutbud.
Den 2:a december 2020 slutade vi sälja digitalboxen TiVo, istället har vi helt gått över till att erbjuda våra nya boxar Tv Hub eller Tv Hub Mini.
Från och med 18 april 2024 slutar TiVo-boxen att fungera och har du fortfarande TiVo-boxen kvar behöver den bytas ut. För att beställa byte av box kan du logga in på Mitt Tele2.
De digitala sändningar du abonnerar på kan du se i den tv som är kopplad till din digitalbox. Om du vill se dina digitala tv-kanaler på fler tv-apparater kan du beställa ett Syskonabonnemang till ditt digital-tv-abonnemang. Kontakta kundservice för att beställa.
I alla digital-tv-abonnemang från Tele2 ingår även Tele2 Play som gör det möjligt att se dina tv-kanaler, playmaterial och hyrfilm direkt från din mobil, surfplatta eller dator, oavsett var du befinner dig.
Du kan när du vill logga in på Mitt Tele2 på webben eller i appen och byta valda kanaler i Tv Flexibel+ och Tv & Play Medium 8 Favoriter. Bytet sker kostnadsfritt och slår igenom vid nästa månadsskifte.
Det går även bra att byta kanaler genom att kontakta kundservice. Vi tar då ut en administrativ avgift på 35 kr per bytestillfälle.
En kanalsökning gör du på olika sätt beroende på vilken digitalbox du har. I manualen för din digitalbox hittar du instruktioner för hur du gör en kanalsökning på just din utrustning. Om du är osäker på vilken utrustning du har kan du logga in på Mitt Tele2 och kontrollera detta under tv-sidan.
En förutsättning för att kunna se kanalen är att den ingår i ditt tv-abonnemang. På Mitt Tele2 på webben och i appen ser du vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang.
Om kanalen ingår i ditt abonnemang men inte visas så börja du med att starta om din digitalbox och avvakta därefter 60 minuter på en och samma kanal. Ditt programkort får då den information som krävs för att du ska kunna se dina kanaler.
Om felmeddelandet kvarstår efter 60 minuter, kan du använda vårt felsökningsverktyg eller kontakta kundservice på 90 222.
Med all utrustning från Tele2 medföljer en instruktion för installation i förpackningen. Har du tappat bort denna kan du ladda ner manualen för din tv-utrustning.
Du kan även få personlig installationshjälp i vår installationsguide.
Vill du få hjälp med installation av tv-utrustningen hemma hos dig kan du boka in tjänsten Tele2 Heminstallation. Vi samarbetar med företaget Hemfixarna.
Garantitiden är olika beronde på om man köper eller lånar sin utrustning. Läs mer om garanti och reparation.
Om din tv-tjänst inte fungerar kan du ta hjälp av vårt felsökningsverktyg för tv.