Mobiltelefoni

Vanliga frågor

För att se hur mycket data du använt loggar du in på Mitt Tele2 via webben, eller via vår app Mitt Tele2.

Du kan även sms:a DATA till 72661, så får du tillbaka ett sms med information om aktuell förbrukning.

Logga in på Mitt Tele2 för att se och ändra din abonnemangsform.

För att beställa eller aktivera ett nytt SIM-kort kontaktar du kundservice, eller besöker en av våra Tele2-butiker.

Läs mer om beställning och aktivering av SIM-kort

Har du behov av extra data kan du enkelt köpa till mer. Läs mer om hur du köper mer mobildata.

Köper du ofta extra data kan det vara bättre att byta till ett abonnemang med större datamängd för att slippa extra kostnader. Du kan ändra ditt abonnemang via Mitt Tele2.

Om du anger fel PIN-kod tre gånger spärras ditt SIM-kort och du behöver låsa upp med din PUK-kod. Du kan enkelt plocka fram din PUK-kod på Mitt Tele2.

Läs mer om PIN- och PUK-kod

Inställningar för surf och mms finns inlagda på din telefon när du får den, men får du problem kan det vara bra att kontrollera inställningarna. Du hittar den information du behöver under Tillval och guider.

Om du är i behov av att tillfälligt pausa ditt abonnemang, eller öppna ditt redan pausade abonnemang, kontaktar du kundservice på tel 90 222 för mer information och hjälp.

Här hittar du information och artiklar om faktura och betalning.

För att se hur mycket data du använt loggar du in på Mitt Tele2 via webben, eller via vår app Mitt Tele2.

Du kan även sms:a DATA till 72661, så får du tillbaka ett sms med information om aktuell förbrukning.

Logga in på Mitt Tele2 för att se och ändra din abonnemangsform.

För att beställa eller aktivera ett nytt SIM-kort kontaktar du kundservice, eller besöker en av våra Tele2-butiker.

Läs mer om beställning och aktivering av SIM-kort

Har du behov av extra data kan du enkelt köpa till mer. Läs mer om hur du köper mer mobildata.

Köper du ofta extra data kan det vara bättre att byta till ett abonnemang med större datamängd för att slippa extra kostnader. Du kan ändra ditt abonnemang via Mitt Tele2.

Om du anger fel PIN-kod tre gånger spärras ditt SIM-kort och du behöver låsa upp med din PUK-kod. Du kan enkelt plocka fram din PUK-kod på Mitt Tele2.

Läs mer om PIN- och PUK-kod

Inställningar för surf och mms finns inlagda på din telefon när du får den, men får du problem kan det vara bra att kontrollera inställningarna. Du hittar den information du behöver under Tillval och guider.

Om du är i behov av att tillfälligt pausa ditt abonnemang, eller öppna ditt redan pausade abonnemang, kontaktar du kundservice på tel 90 222 för mer information och hjälp.

Här hittar du information och artiklar om faktura och betalning.

Mobiler och abonnemang

Är det dags för en ny mobil? Eller vill du flytta ditt abonnemang till oss och få bredband, tv och mobiltelefonin på samma faktura?
Läs mer

Mitt Tele2

Hitta information om ditt abonnemang, hur mycket data du använt, dina fakturor och mycket mer.
Läs mer

Kan du få förmåner?

Har du mobilt abonnemang samt fast bredband eller tv från Tele2 kan du få förmåner. Du bestämmer själva vilka förmåner du vill aktivera.
Läs mer

Har du en annan fråga?