Vill du flytta ett telefonnummer från en annan operatör till Tele2 görs en nummerflytt, även kallad portering. Det innebär att ditt nummer flyttas till oss och samtidigt avslutas abonnemanget automatiskt hos din nuvarande operatör.
Med våra obegränsade mobilabonnemang surfar du obegränsat i Sverige till en fast månadskostnad. När du har surfat 50 GB på en dag fyller du enkelt på med 5 GB i taget via sms. Du kan fylla på hur många gånger du vill utan att det kostar dig något extra.
För att se hur mycket data du använt loggar du in på Mitt Tele2 via webben, eller via vår app Mitt Tele2.
Du kan även sms:a DATA till 72661, så får du tillbaka ett sms med information om aktuell förbrukning.
Logga in på Mitt Tele2 för att se och ändra din abonnemangsform.
Med Obegränsad Snabbast ingår det ett smartwatch abonnemang. Hur du aktiverar detta abonnemang hittar du här: Tilläggsabonnemang för smartwatch - guide
Du får även tillgång till Streamad Tv med 21 tv-kanaler som aktiveras automatiskt i samband med att du beställer mobilabonnemanget Obegränsad Snabbast. För att titta på dessa behöver du bara logga in på Tele2play.se eller ladda ner vår app Tele2 Play i Googel Play Store för Android eller App Store för iOS.
Du loggar in på Tele2 Play med BankID eller kundnummer och lösenord. Saknar du lösenord kan du följa guiden "Glömt lösenord" på sidan: Tele2 Play - Guider
Hur du gör för att få ditt tillbehör kan se olika ut beroende på vilket tillbehör det gäller och vilken kampanj du har beställt.
På sidan Tillbehör på köpet hittar du information om:
• Hur du gör för att få ditt tillbehör
• När du måste registrera din enhet för att få ditt tillbehör
• Hur du gör om du inte fått ditt tillbehör
För att beställa ett nytt SIM-kort loggar du in på Mitt Tele2 här på hemsidan eller via appen Mitt Tele2. Du kan också kontakta kundservice på 90 222 eller besöka någon av våra Tele2-butiker.
För att aktivera ett nytt SIM-kort kan du logga in på Mitt Tele2. Du kan också kontakta vår kundservice på 90 222 eller besöka någon av våra Tele2-butiker.
Läs mer om beställning och aktivering av SIM-kortHar du behov av extra data kan du enkelt köpa till mer. Läs mer om hur du köper mer mobildata.
Köper du ofta extra data kan det vara bättre att byta till ett abonnemang med större datamängd för att slippa extra kostnader. Du kan ändra ditt abonnemang via Mitt Tele2.
Om du anger fel PIN-kod tre gånger spärras ditt SIM-kort och du behöver låsa upp med din PUK-kod. Du kan enkelt plocka fram din PUK-kod på Mitt Tele2.
Inställningar för surf och mms finns inlagda på din telefon när du får den, men får du problem kan det vara bra att kontrollera inställningarna. Du hittar den information du behöver under Tillval och guider.
Tillfälligt pausa ett mobilabonnemang funkar på vissa typer av mobilabonnemang, men inte alla. Om du är behov av att tillfälligt pausa eller öppna ditt redan pausade abonnemang kontaktar du kundservice på telefonnummer 90 222 för mer information eller hjälp.
Här hittar du information och artiklar om faktura och betalning.
Om din mobiltjänst inte fungerar kan du ta hjälp av vårt felsökningsverktyg för mobiltelefoni. Du loggar in med BankID.
Vill du flytta ett telefonnummer från en annan operatör till Tele2 görs en nummerflytt, även kallad portering. Det innebär att ditt nummer flyttas till oss och samtidigt avslutas abonnemanget automatiskt hos din nuvarande operatör.
Med våra obegränsade mobilabonnemang surfar du obegränsat i Sverige till en fast månadskostnad. När du har surfat 50 GB på en dag fyller du enkelt på med 5 GB i taget via sms. Du kan fylla på hur många gånger du vill utan att det kostar dig något extra.
För att se hur mycket data du använt loggar du in på Mitt Tele2 via webben, eller via vår app Mitt Tele2.
Du kan även sms:a DATA till 72661, så får du tillbaka ett sms med information om aktuell förbrukning.
Logga in på Mitt Tele2 för att se och ändra din abonnemangsform.
Med Obegränsad Snabbast ingår det ett smartwatch abonnemang. Hur du aktiverar detta abonnemang hittar du här: Tilläggsabonnemang för smartwatch - guide
Du får även tillgång till Streamad Tv med 21 tv-kanaler som aktiveras automatiskt i samband med att du beställer mobilabonnemanget Obegränsad Snabbast. För att titta på dessa behöver du bara logga in på Tele2play.se eller ladda ner vår app Tele2 Play i Googel Play Store för Android eller App Store för iOS.
Du loggar in på Tele2 Play med BankID eller kundnummer och lösenord. Saknar du lösenord kan du följa guiden "Glömt lösenord" på sidan: Tele2 Play - Guider
Hur du gör för att få ditt tillbehör kan se olika ut beroende på vilket tillbehör det gäller och vilken kampanj du har beställt.
På sidan Tillbehör på köpet hittar du information om:
• Hur du gör för att få ditt tillbehör
• När du måste registrera din enhet för att få ditt tillbehör
• Hur du gör om du inte fått ditt tillbehör
För att beställa ett nytt SIM-kort loggar du in på Mitt Tele2 här på hemsidan eller via appen Mitt Tele2. Du kan också kontakta kundservice på 90 222 eller besöka någon av våra Tele2-butiker.
För att aktivera ett nytt SIM-kort kan du logga in på Mitt Tele2. Du kan också kontakta vår kundservice på 90 222 eller besöka någon av våra Tele2-butiker.
Läs mer om beställning och aktivering av SIM-kortHar du behov av extra data kan du enkelt köpa till mer. Läs mer om hur du köper mer mobildata.
Köper du ofta extra data kan det vara bättre att byta till ett abonnemang med större datamängd för att slippa extra kostnader. Du kan ändra ditt abonnemang via Mitt Tele2.
Om du anger fel PIN-kod tre gånger spärras ditt SIM-kort och du behöver låsa upp med din PUK-kod. Du kan enkelt plocka fram din PUK-kod på Mitt Tele2.
Inställningar för surf och mms finns inlagda på din telefon när du får den, men får du problem kan det vara bra att kontrollera inställningarna. Du hittar den information du behöver under Tillval och guider.
Tillfälligt pausa ett mobilabonnemang funkar på vissa typer av mobilabonnemang, men inte alla. Om du är behov av att tillfälligt pausa eller öppna ditt redan pausade abonnemang kontaktar du kundservice på telefonnummer 90 222 för mer information eller hjälp.
Här hittar du information och artiklar om faktura och betalning.
Om din mobiltjänst inte fungerar kan du ta hjälp av vårt felsökningsverktyg för mobiltelefoni. Du loggar in med BankID.