Flytt av telefoni

Telefoni hos Com Hem flyttas till Tele2

Eftersom Com Hem numera är en del av Tele2 samlar vi nu våra företagstjänster under ett och samma varumärke. Detta innebär att dina mobila tjänster kommer att flyttas till Tele2 och att du i fortsättningen kommer få dina fakturor från oss.

För att du ska känna dig trygg med flytten till oss har vi samlat vanliga frågor och svar här nedan. Om du har övriga frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta kundservice på 0200-23 23 23.

Vanliga frågor och svar:

Varför flyttas min tjänst till Tele2?

Med anledning av att Com Hem och Phonera numera är en del av Tele2 har vi valt att samla våra mobila företagstjänster hos Tele2. Tele2 har lång erfarenhet av att driva telefonitjänster vilket ger en säker drift och en långsiktig lösning.

Behöver jag byta ut mitt SIM-kort?

Nej, du behåller det SIM-kort du har idag. Det enda du behöver göra är att starta om din utrustning/telefon vid tidpunkten för nummerflytten. 

Vad gäller om jag vill säga upp mitt abonnemang?

Flytten förändrar inte din tjänst eller dina villkor. Om du önskar säga upp din tjänst gäller avtalad bindningstid med 3 månaders uppsägningstid.

Kan jag behålla samma betalningsmetod som jag har hos Com Hem/Phonera?

Har du pappers- eller PDF-faktura behåller du samma betalningsmetod. Har du autogiro eller e-faktura behöver du ansöka om det på nytt. Vid ansökan behöver du ange ditt kundnummer. Ditt kundnummer finner du på din första faktura från Tele2.

När får jag min första faktura från Tele2?

Din första faktura skickas månaden efter att flytten till Tele2 har genomförts. Detta innebär att din första faktura kan dröja lite längre samt vara högre än väntat då vi även fakturerar i efterskott. Efter att du fått din första faktura kommer dina fakturor skickas månadsvis och innehålla en månadsavgift per abonnemang och faktura.

Avgifter som debiteras redan första månaden är betalsamtal, innehållstjänster som exempelvis Blocket-annonser, samtal till utlandet, roamingavgifter och nationella samtal om du har prisplanen Rörligt pris

Utseendet på våra fakturor skiljer sig från Com Hem/Phonera. Via den här länken finner du en ordlista som enkelt förklarar din fakturas olika poster. 

När får jag min sista faktura från Com Hem/Phonera?

Den sista fakturan kommer när all trafik som ringts via ComHem/Phonera är hanterad.

Har Tele2 förskotts- eller efterskottsfaktura?

Tele2 tillämpar efterskottsfakturering på samtliga avgifter.

Jag har hemligt nummer idag på min tjänst. Kommer det följa med till Tele2?

Du som har hemligt nummer idag kommer att ha det även efter flytten till Tele2.

Vad kostar mitt abonnemang?

Det pris du får som kund hos Tele2 framgår i det brev vi skickat till dig.

Hur gör jag för att spela in en ny hälsningsfras för telefonsvararen som Tele2-kund?

 

  • För att aktivera din telefonsvarare, ring 222 från din mobiltelefon och följ instruktionerna.

  • För att ändra eller hantera din hälsningsfras ringer du 223.

  • För att avaktivera din telefonsvarare (röstbrevlåda) behöver du kontakta kundservice.

 

Har ni någon självservice för företagskunder?

Som kund hos Tele2 får du tillgång till Tele2 Work - Tele2s självserviceportal för företagskunder. Här kan du bl a se dina fakturor, köpa mer data, se abonnemangsuppgifter och förbrukning. Skapa ett konto redan idag på work.tele2.se

Hur gör jag för att beställa fler abonnemang eller tilläggstjänster hos Tele2?

Du kan beställa nya abonnemang via vår hemsida, på Tele2 Work eller via kundservice. Önskar du beställa tilläggstjänster är du välkommen att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 så hjälper vi dig.

Hur ser jag vilken telefon jag delbetalar?

På fakturan från Tele2 kommer delbetalning av eventuell hårdvara presenteras som Telefon. Givetvis sker ingen ändring i beloppet. Vilken telefon du delbetalar framgår i ditt avtal med Com Hem/Phonera. 

Behöver du komma i kontakt med oss?

Du hittar information och hjälp som rör våra produkter och tjänster i vår supportsektion. Använd sökfunktionen för att snabbt hitta det du letar efter. Om du behöver komma i kontakt med oss, kan du hitta telefonnummer och mejl här.