BYTE AV OPERATÖR
Telefoni hos Com Hem flyttas till Tele2
Se innehåll och dokument
Innehåll
- Flytt av telefoni
Dokument
- Allmänna villkor
Flytt av telefoni
Eftersom Com Hem numera är en del av Tele2 samlar vi nu våra företagstjänster under ett och samma varumärke. Detta innebär att dina mobila tjänster kommer att flyttas till Tele2 och att du i fortsättningen kommer få dina fakturor från oss.
För att du ska känna dig trygg med flytten till oss har vi samlat vanliga frågor och svar här nedan. Om du har övriga frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta kundservice på 90 444.
Frågor och svar
Varför hamnar jag på tele2.se/foretag när jag ska till comhem.se/foretag?
Eftersom Com Hem och Tele2 Sverige nu har fusionerats och blivit ett bolag har vi valt att ha all information till våra företagskunder på en och samma webbsida.
Behöver jag byta ut mitt SIM-kort?
Nej, du behåller det SIM-kort du har idag. Det enda du behöver göra är att starta om din utrustning/telefon vid tidpunkten för nummerflytten.
Vad gäller om jag vill säga upp mitt abonnemang?
Flytten förändrar inte din tjänst eller dina villkor. Om du önskar säga upp din tjänst gäller avtalad bindningstid med 3 månaders uppsägningstid.
Hur gör jag för att spela in en ny hälsningsfras för telefonsvararen som Tele2-kund?
För att aktivera din telefonsvarare, ring 222 från din mobiltelefon och följ instruktionerna.
För att ändra eller hantera din hälsningsfras ringer du 223.
För att avaktivera din telefonsvarare (röstbrevlåda) behöver du kontakta kundservice.
Hur påverkar detta mig som kund, får jag nya kontaktvägar etc p g a av flytt av webbsida?
Du som kund påverkas bara när du ska söka information på webben. Varumärket Com Hem Företag finns kvar så dina fakturor och kontaktvägar i övrigt är oförändrade.
Påverkas mina tjänster hos Com Hem av sammanslagningen med Tele2?
Nej, fusionen av Com Hem och Tele2 Sverige påverkar inte dina tjänster.
Hur gör jag för att beställa fler abonnemang eller tilläggstjänster hos Tele2 Företag?
Du kan beställa nya abonnemang via vår hemsida, på Mitt Tele2 Företag eller via kundservice. Önskar du beställa tilläggstjänster är du välkommen att kontakta vår kundservice på 90 444 så hjälper vi dig.
Om jag vill byta från Com Hem Företag till Tele2 Företag för mina tjänster, hur gör jag då?
Kontakta vår kundservice för att se vilka alternativ som finns för dig som befintlig kund om du vill byta varumärke.
Finns det några fördelar för mig att byta varumärke från Com Hem Företag till Tele2 Företag?
Under varumärket Tele2 Företag har vi fler tjänster så kontakta vår kundservice för att få mer information.
Kan jag betala med autogiro eller e-faktura?
Autogiro E-faktura beställer du själv via din internetbank. Med autogiro dras summan automatiskt varje månad, du behöver inte göra någonting. Med autogiro slipper du faktureringsavgift. Hämta blankett för autogiro.
Elektronisk faktura (e-faktura) E-faktura beställer du själv via din internetbank. För att kunna ansluta till e-faktura måste du ha ett företagskonto hos banken. E-fakturan skickas direkt till din bank och du får ett meddelande om att du fått en ny faktura när du loggar in. Det enda du behöver göra är att kontrollera och godkänna betalningen. Med e-faktura slipper du faktureringsavgift.
Pappersfaktura/e-post Fakturan skickas med post eller e-post till dig en gång i månaden. Fakturan landar i god tid innan förfallodagen. Väljer du att betala via pappersfaktura kostar det 36 kr exkl moms i månaden. Faktureringsavgiften täcker våra kostnader för fakturautskrift och porto.
Vänligen kontakta Kundservice för att få veta vilka alternativ som finns för just dig!
Hur vet jag om det pågår en drifstörning på min adress?
Kontakta kundservice på telefon 90 444 för att kontrollera om det utförs planerat underhåll eller om det pågår en driftstörning på din adress.
Finns det några fördelar att ha både mobilt och bredband hos Tele2 Företag i stället för hos Com Hem Företag?
Om du samlar dina mobila tjänster och bredbandstjänster hos Tele2 Företag bjuder vi på dubbel data eller extra data kort till ditt abonnemang. Läs mer om våra förmåner här.
Hur ser jag vilken telefon jag delbetalar?
På fakturan från Tele2 kommer delbetalning av eventuell hårdvara presenteras som Telefon. Givetvis sker ingen ändring i beloppet. Vilken telefon du delbetalar framgår i ditt avtal med Com Hem/Phonera.
Behöver du komma i kontakt med oss?
Du hittar information och hjälp som rör våra produkter och tjänster i vår supportsektion. Använd sökfunktionen för att snabbt hitta det du letar efter. Om du behöver komma i kontakt med oss, kan du hitta telefonnummer och mejl här.