Fullservicemobilen

Information och support kring vår tjänst Fullservicemobilen

Fullservicemobilen i Mitt Tele2 Företag

Som administratör i vår självserviceportal Mitt Tele2 Företag kan du se alla företagets Fullservicemobiler. Du får en bra överblick över företagets Fullservicemobiler, antal anmälda serviceärenden samt när avtalstiden går ut.

Du kan skapa konton för alla användare av Fullservicemobilen, och om de har mobilabonnemang hos Tele2 Företag kan du också knyta dessa till respektive Fullservicemobil. För användare som inte har mobilabonnemang hos Tele2 kan du istället tilldela ett alias per Fullservicemobil.

Logga in i Mitt Tele2 Företag

Manualer och guiderAllmänna villkor

Allt om Fullservicemobilen

Fullservicemobilen kostar 300 kr/månad i 24 månader. 

 Kostnad för expressfrakt är 249 kr. Serviceavgifter kan tillkomma och i så fall framgår det när du lägger ett serviceärende. 

Om du har fått en skada, tappat bort eller blivit bestulen på din Fullservicemobil behöver du skapa ett serviceärende hos oss i vår självserviceportal Mitt Tele2 Företag. 

För varje serviceärende tillkommer en serviceavgift på 999 kr.

Om skadan bedöms som ett garantiärende, tas ingen avgift ut. En förlorad eller stulen hårdvara debiteras med 1 699 kr exkl. moms. Kostnad för expressfrakt är 249 kr.  

Om den nya telefonen skulle vara trasig vid leverans anmäler du ett serviceärende i Mitt Tele2 Företag eller via kundservice. Sedan kommer en likvärdig ersättningstelefon att skickas till dig.

Använd samma förpackning som ersättningstelefonen kom i och skicka tillbaka den trasiga telefonen till oss. 

Ja, våra Fullservicemobiler är inte operatörslåsta. 

Alla Fullservicemobiler omfattas av tillverkarens garanti under de första 12 månaderna efter beställning. Det är mobiltillverkaren som avgör om en skadad telefon omfattas av garantin eller inte. Om telefonen täcks av garantin utgår ingen serviceavgift. 

Kontakta kundservice

Behöver du hjälp eller rådgivning? Kontakta oss via mejl eller ring oss på 90 444.