FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeArtiklar och kundcase om hållbarhetKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebcasts och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

FULLSERVICEMOBILEN

Se innehåll och dokument

Här hittar du all information och support kring vår tjänst Fullservicemobilen. Bland annat hur du anmäler en skadad telefon och hur snabbt du får en ersättningstelefon. Längst ner på sidan hittar du även vanliga frågor och svar om Fullservicemobilen.

Anmäla skada och skapa ett serviceärende

Om du har fått en skada, tappat bort eller blivit bestulen på din Fullservicemobil behöver du skapa ett serviceärende hos oss i vår självserviceportal Mitt Tele2 Företag

Stulen eller borttappad telefon

Om din Fullservicemobil blir bestulen eller om du tappar bort den behöver du göra en polisanmälan där du får ett diarienummer. Du ska sedan ange diarienumret när du anmäler ärendet till oss. Efter det skickas en ny ersättningstelefon ut till dig precis som vanligt. Om telefonen blir stulen eller borttappad debiteras du en extra serviceavgift. 

Att skicka tillbaka en trasig Fullservicemobil 

I samband med att du har skapat ett serviceärende skickas en likvärdig ersättningstelefon av samma modell som den tidigare ut till dig. Returnera den gamla telefonen i samma förpackning som ersättningstelefonen skickas i. 

Så här skickar du in en trasig Fullservicemobil

  1. Anmäl ett serviceärende i Mitt Tele2 Företag.

  2. Ange hur du vill att den ska levereras – med standardfrakt eller expressfrakt.

  3. Ny likvärdig ersättningstelefon av samma modell skickas ut till dig automatiskt. 

  4. Lägg den trasiga telefonen i samma förpackning som ersättningstelefonen kom i.  

  5. Fäst den förfrakerade fraktsedeln på paketet och skicka tillbaka till oss. 

Viktigt att tänka på innan du skickar in trasig telefon till Tele2

Innan du returnerar en trasig telefon måste du avaktivera "Hitta min iPhone" eller "Android Factory Reset Protection". Om säkerhetsfunktionerna inte är avaktiverade kan vi inte återställa eller reparera telefonen och du blir debiterad en serviceavgift. 

Glöm inte att ta ur SIM-kort och eventuellt SD-minneskort innan du skickar tillbaka telefonen.

Om du inte skickar in din serviceanmälda telefon kommer du att få en påminnelse per SMS och e-post 14 dagar efter skadeanmälan. Om det har gått 10 dagar sedan din serviceanmälan och du fortfarande inte har skickat tillbaka den trasiga telefonen kommer du att debiteras en serviceavgift på 1 699 kr. 

Leverans av ersättningstelefon 

Hur lång tid det tar för dig att få en ersättningstelefon levererad beror på valt fraktsätt, standardfrakt eller expressfrakt, och var i Sverige du bor.  

Standardfrakt

Beroende på när du anmäler ett serviceärende ser leveranstiderna lite olika ut. 

  • Vid serviceanmälan på vardagar till och med kl 16.00 sker leverans nästkommande helgfri vardag. 

  • Vid serviceanmälan på vardagar efter kl. 16.00 och helger sker leverans två helgfria vardagar efter. 

Expressfrakt

Expressfrakt beställs i samband med ett serviceärende och där får du också reda på förväntad leveranstid. Det kommer att variera beroende på var i Sverige telefonen ska skickas. Expressfrakt debiteras på nästa faktura. 

Avtalstidens slut efter 24 månader och uppsägning

Alla Fullservicemobiler har en avtalstid på 24 månader och avtalet kan inte förlängas. Du behöver därför inte säga upp ditt avtal utan det sker automatiskt.

När avtalstiden löper ut kommer du att få ett meddelande om att Fullservicemobilen ska skickas tillbaka. I Mitt Tele2 Företag eller genom kundservice ska du då beställa ett returkit. Returkittet skickas till den adress som anges vid beställningen. Nedan följer beskrivning om vad returkittet består av och hur du ska skicka tillbaka telefonen: 

  1. Returkittet består av en returnerbar förpackning med förfrankerad fraktsedel. 

  2. Telefonen ska emballeras väl och läggas i förpackningen. 

  3. Tejpa igen och klistra på fraktsedeln. 

  4. Beställ hämtning av Posten Företagspaket eller lämna in till närmaste Företagscenter. 

Skicka inte med tillbehör i förpackningen. Glöm dessutom inte att ta ur SIM-kort och eventuellt SD-minneskort. Säkerhetsfunktionen "Hitta min iPhone" eller "Android Factory Reset Protection" måste vara avaktiverade. 

Retur av telefon inom 10 dagar från avtalets slut

Telefonen måste skickas tillbaka inom 10 dagar från att vi har skickat ut information om att avtalet går ut. I annat fall har vi rätt att debitera en serviceavgift. 

Trasig telefon vid avtalets slut

Vi förväntar oss att telefonen är i fungerande skick när den returneras. Om den är allvarligt skadad har vi rätt att debitera dig en serviceavgift. 

Uppsägning före 24 månader

Om du behöver säga upp avtalet innan 24 månader kommer du att få en slutfaktura på resterande månadsavgifter. Uppsägning kan endast ske genom kontakt till Kundservice 90 444 och du kommer att få ett returkit skickat till dig som du ska använda när du skickar tillbaka telefonen.  

Fullservicemobiler i Tele2 Work

Som administratör i vår självserviceportal Mitt Tele2 Företag kan du se alla företagets Fullservicemobiler.

Skapa konton för alla användare av Fullservicemobilen och om de har mobilabonnemang hos Tele2 Företag kan du också knyta dessa till respektive Fullservicemobil.

Som administratör i vår självserviceportal Mitt Tele2 Företag kan du se alla företagets Fullservicemobiler.

Skapa konton för alla användare av Fullservicemobilen och om de har mobilabonnemang hos Tele2 Företag kan du också knyta dessa till respektive Fullservicemobil.

För användare som inte har mobilabonnemang hos Tele2 kan du istället tilldela ett alias per Fullservicemobil.

Du som administratör får en bra överblick över företagets Fullservicemobiler, antal anmälda serviceärenden och när avtalstiden går ut. 

För användare som inte har mobilabonnemang hos Tele2 kan du istället tilldela ett alias per Fullservicemobil.

Du som administratör får en bra överblick över företagets Fullservicemobiler, antal anmälda serviceärenden och när avtalstiden går ut.