FULLSERVICEMOBILEN
Se innehåll och dokument
Innehåll
- Anmäla skada och skapa ett serviceärende
- Stulen eller borttappad telefon
- Att skicka tillbaka en trasig Fullservicemobil
- Viktigt att tänka på innan du skickar in trasig telefon till Tele2
- Leverans av ersättningstelefon
- Standardfrakt
- Expressfrakt
- Avtalstidens slut efter 24 månader och uppsägning
- Retur av telefon inom 10 dagar från avtalets slut
- Trasig telefon vid avtalets slut
- Uppsägning före 24 månader
Dokument
- Allmänna villkor
Här hittar du all information och support kring vår tjänst Fullservicemobilen. Bland annat hur du anmäler en skadad telefon och hur snabbt du får en ersättningstelefon. Längst ner på sidan hittar du även vanliga frågor och svar om Fullservicemobilen.
Anmäla skada och skapa ett serviceärende
Om du har fått en skada, tappat bort eller blivit bestulen på din Fullservicemobil behöver du skapa ett serviceärende hos oss i vår självserviceportal Mitt Tele2 Företag.
Stulen eller borttappad telefon
Om din Fullservicemobil blir bestulen eller om du tappar bort den behöver du göra en polisanmälan där du får ett diarienummer. Du ska sedan ange diarienumret när du anmäler ärendet till oss. Efter det skickas en ny ersättningstelefon ut till dig precis som vanligt. Om telefonen blir stulen eller borttappad debiteras du en extra serviceavgift.
Att skicka tillbaka en trasig Fullservicemobil
I samband med att du har skapat ett serviceärende skickas en likvärdig ersättningstelefon av samma modell som den tidigare ut till dig. Returnera den gamla telefonen i samma förpackning som ersättningstelefonen skickas i.
Så här skickar du in en trasig Fullservicemobil
Anmäl ett serviceärende i Mitt Tele2 Företag.
Ange hur du vill att den ska levereras – med standardfrakt eller expressfrakt.
Ny likvärdig ersättningstelefon av samma modell skickas ut till dig automatiskt.
Lägg den trasiga telefonen i samma förpackning som ersättningstelefonen kom i.
Fäst den förfrakerade fraktsedeln på paketet och skicka tillbaka till oss.
Viktigt att tänka på innan du skickar in trasig telefon till Tele2
Innan du returnerar en trasig telefon måste du avaktivera "Hitta min iPhone" eller "Android Factory Reset Protection". Om säkerhetsfunktionerna inte är avaktiverade kan vi inte återställa eller reparera telefonen och du blir debiterad en serviceavgift.
Glöm inte att ta ur SIM-kort och eventuellt SD-minneskort innan du skickar tillbaka telefonen.
Om du inte skickar in din serviceanmälda telefon kommer du att få en påminnelse per SMS och e-post 14 dagar efter skadeanmälan. Om det har gått 10 dagar sedan din serviceanmälan och du fortfarande inte har skickat tillbaka den trasiga telefonen kommer du att debiteras en serviceavgift på 1 699 kr.
Leverans av ersättningstelefon
Hur lång tid det tar för dig att få en ersättningstelefon levererad beror på valt fraktsätt, standardfrakt eller expressfrakt, och var i Sverige du bor.
Standardfrakt
Beroende på när du anmäler ett serviceärende ser leveranstiderna lite olika ut.
Vid serviceanmälan på vardagar till och med kl 16.00 sker leverans nästkommande helgfri vardag.
Vid serviceanmälan på vardagar efter kl. 16.00 och helger sker leverans två helgfria vardagar efter.
Expressfrakt
Expressfrakt beställs i samband med ett serviceärende och där får du också reda på förväntad leveranstid. Det kommer att variera beroende på var i Sverige telefonen ska skickas. Expressfrakt debiteras på nästa faktura.
Avtalstidens slut efter 24 månader och uppsägning
Alla Fullservicemobiler har en avtalstid på 24 månader och avtalet kan inte förlängas. Du behöver därför inte säga upp ditt avtal utan det sker automatiskt.
När avtalstiden löper ut kommer du att få ett meddelande om att Fullservicemobilen ska skickas tillbaka. I Mitt Tele2 Företag eller genom kundservice ska du då beställa ett returkit. Returkittet skickas till den adress som anges vid beställningen. Nedan följer beskrivning om vad returkittet består av och hur du ska skicka tillbaka telefonen:
Returkittet består av en returnerbar förpackning med förfrankerad fraktsedel.
Telefonen ska emballeras väl och läggas i förpackningen.
Tejpa igen och klistra på fraktsedeln.
Beställ hämtning av Posten Företagspaket eller lämna in till närmaste Företagscenter.
Skicka inte med tillbehör i förpackningen. Glöm dessutom inte att ta ur SIM-kort och eventuellt SD-minneskort. Säkerhetsfunktionen "Hitta min iPhone" eller "Android Factory Reset Protection" måste vara avaktiverade.
Retur av telefon inom 10 dagar från avtalets slut
Telefonen måste skickas tillbaka inom 10 dagar från att vi har skickat ut information om att avtalet går ut. I annat fall har vi rätt att debitera en serviceavgift.
Trasig telefon vid avtalets slut
Vi förväntar oss att telefonen är i fungerande skick när den returneras. Om den är allvarligt skadad har vi rätt att debitera dig en serviceavgift.
Uppsägning före 24 månader
Om du behöver säga upp avtalet innan 24 månader kommer du att få en slutfaktura på resterande månadsavgifter. Uppsägning kan endast ske genom kontakt till Kundservice 90 444 och du kommer att få ett returkit skickat till dig som du ska använda när du skickar tillbaka telefonen.
Vanliga frågor och svar
Vad kostar Fullservicemobilen?
Fullservicemobilen kostar 300 kr/månad i 24 månader.
Kostnad för expressfrakt är 249 kr. Serviceavgifter kan tillkomma och i så fall framgår det när du lägger ett serviceärende.
Vad kostar ett serviceärende?
För varje serviceärende tillkommer en serviceavgift på 999 kr.
Om skadan bedöms som ett garantiärende, tas ingen avgift ut. En förlorad eller stulen hårdvara debiteras med 1 699 kr exkl. moms. Kostnad för expressfrakt är 249 kr.
Kan jag överlåta en Fullservicemobil till en annan användare?
Ja, i Mitt Tele2 Företag kan du koppla en användare till en Fullservicemobil. Där kan du också byta användare.
Behöver du överlåta en Fullservicemobil till ett annat företag gäller våra . Det innebär i stora drag att Tele2 Företag måste godkänna överlåtelsen. Behöver du hjälp med överlåtelse mellan företag är du välkommen att kontakta kundservice.
Vad händer om hårdvaran inte fungerar vid leverans?
Om den nya telefonen skulle vara trasig vid leverans anmäler du ett serviceärende i Mitt Tele2 Företag eller via kundservice. Sedan kommer en likvärdig ersättningstelefon att skickas till dig. Använd samma förpackning som ersättningstelefonen kom i och skicka tillbaka den trasiga telefonen till oss.
Kan jag använda en Fullservicemobil utan ett Tele2-abonnemang?
Ja, våra Fullservicemobiler är inte operatörslåsta.
Hur funkar garantin på en Fullservicemobil?
Alla Fullservicemobiler omfattas av tillverkarens garanti under de första 12 månaderna efter beställning. Det är mobiltillverkaren som avgör om en skadad telefon omfattas av garantin eller inte. Om telefonen täcks av garantin utgår ingen serviceavgift.
Vad gör ni med den trasiga telefonen när jag skickar tillbaka den till er?
Din gamla telefon kommer att skickas in för repatation och sedan få ett nytt liv på en annan marknad. Om telefonen inte går att reparera, kommer istället komponenter från den att användas till nya telefoner.
Innehållet i din gamla telefon skrivs över i flera steg vilket garanterar att din integritet inte kommer att äventyras.
Fullservicemobiler i Tele2 Work
Som administratör i vår självserviceportal Mitt Tele2 Företag kan du se alla företagets Fullservicemobiler.
Skapa konton för alla användare av Fullservicemobilen och om de har mobilabonnemang hos Tele2 Företag kan du också knyta dessa till respektive Fullservicemobil.
Som administratör i vår självserviceportal Mitt Tele2 Företag kan du se alla företagets Fullservicemobiler.
Skapa konton för alla användare av Fullservicemobilen och om de har mobilabonnemang hos Tele2 Företag kan du också knyta dessa till respektive Fullservicemobil.
För användare som inte har mobilabonnemang hos Tele2 kan du istället tilldela ett alias per Fullservicemobil.
Du som administratör får en bra överblick över företagets Fullservicemobiler, antal anmälda serviceärenden och när avtalstiden går ut.
För användare som inte har mobilabonnemang hos Tele2 kan du istället tilldela ett alias per Fullservicemobil.
Du som administratör får en bra överblick över företagets Fullservicemobiler, antal anmälda serviceärenden och när avtalstiden går ut.
Behöver du komma i kontakt med oss?
Du hittar information och hjälp som rör våra produkter och tjänster i vår kundservicesektion. Om du behöver komma i kontakt med oss, kan du hitta telefonnummer och mejl via knappen nedan.