TiVo - Felsökningstips

Ibland uppstår problem och då kan det vara en god idé att försöka felsöka själv innan du kontaktar vår support.

Här hittar du supportens bästa tips på hur du själv kan lösa de vanligaste problemen med TiVo.

Felsökningstips

Felmeddelande: V52 eller V53
Fel: Söker efter signal - TiVo-boxen får ingen signal.
Lösning: Kontrollera att TiVo-boxen är korrekt ansluten och att kablarna är hela. Manualer och installationshjälp hittar du till höger under rubriken "Manualer och guider".

Felmeddelande: V58
Fel: TiVo-boxen får inte information om att du abonnerar på kanalen eller så sänder inte kanalen för tillfället.
Lösning: Kontrollera att kanalen ingår i ditt abonnemang och prova sedan att starta om modem/router och din TiVo-box genom att göra dem strömlösa i några sekunder. Dina kanaler hittar du på Mitt Tele2.

Felmeddelande: C133, C130, N13 eller N09
Fel: TiVo-boxen har ej tillgång till internet.
Lösning: Kontrollera att TiVo-boxen är korrekt ansluten och att kablarna är hela. Prova sedan att starta om modem/router och din TiVo-box genom att göra dem strömlösa i några sekunder.

Att kanaler är gråmarkerade betyder att de inte är tillgängliga i ditt abonnemang. Logga in på Mitt Tele2 för att se vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang.

Mer information om vårt tv-utbud

  • På sidan Tv-abonnemang ser du vilka kanaler som ingår i våra tv-abonnemang.
  • Om du saknar en enstaka kanal kan du beställa den som en tillvalskanal.

Har din fjärrkontroll slutat att fungera skickar vi en ny.

Har du skadat fjärrkontrollen så att den ej går att använda är du ersättningsskyldig och kan då beställa en ny för 200 kr. Frakt- och miljöavgift på 149 kr tillkommer.

Det kan hända att din TiVo-box låser sig, exempelvis att du enbart får upp den lilla bilden i det övre högra hörnet. Testa att starta om digitalboxen med knappen på baksidan av TiVo-boxen.

Har du en annan fråga?